Teleglitch

Teisipäev, 29. jaanuar 2013


Selle arvustuse valmimine võttis aega oodatust kauem. Eelkõige oli selle põhjuseks fakt, et soovisin seda teha videoformaadis, sest  mitte iga päev ei ole mul võimalust mängida kodumaist indiemängu, mis ei ole ainult hea, vaid on saanud väga palju kiitust nii kohalikus kui ka rahvusvahelises mängundusemeedias. Ometigi pidin tehnilistele probleemidele alla vanduma ning proovima kõike neid (eelkõige positiivseid) elamusi kirjalikult edasi anda.

 
Teleglitch on roguelike pealtvaates kosmoseshooter, mille eripäradeks on suvaliselt genereeritud levelid, äärmiselt piksliline graafika ning andestamatu raskusaste. Roguelike mängudele kohaselt on mängijal ainult üks elu ning kui see lõppeb tuleb mängu uuesti algusest alustada, sest levelites checkpoindid puuduvad. Väikese lohutusena ei ole mängijad sunnitud iga kord esimesest levelist alustama, seega mida kaugemale mängija jõuab, seda vähem peab ta surma korral tagasi minema.

Mängu pikselgraafika on korraga tema tugevaim kui ka nõrgim külg, sest kuigi visuaalne ilme on suhteliselt stiilne, siis oleme viimasel ajal näinud kahjuks liiga palju pikselgraafikat kasutavaid indiemänge, alustades Bindinc of Isaac'iga, lõpetades Retro City Rampage'iga. Tänu sellele ei tundu kütkestav visuaal enam niivõrd uudse ja huvitavana kui ta seda paar aastat tagasi oli. Mängu edasikandev lugu jutustatakse mängijale läbi arvutitest leitavate tekstide ning väikese indiemängu kohta on selle taga peituvat universumit üprsiki hästi lahti seletatud.


Mina, kes ma arvutit mängumasinana suhteliselt harva kasutan, leidsin et mängu kontrollsüsteem on väga hea. Selle selgeksõppimine on suhteliselt lihtne ning kõik on niivõrd sujuv, millest saab järeldada ainult seda, et kõik need mitmed ja mitmed surmad tulid vaid minu enda süü tõttu ning mitte selle pärast et mõni nupp või klahv ei teinud seda mida ta tegema pidi. Kindlasti ei tohiks aga ära unustada, et lihtne hiireklõbistamine siin ennast ära ei tasu ning ainult sellega mängu lõppu ei näe. Üks abistav (ning üpriski kohustuslik) element on erinevate esemete omavahel kombineerimine, olgu selleks kas relvad või midagi muud.

Teleglitch on see miski, mida tasub proovida, sest mitte ainult ei ole tegu hästi tehtud mänguga, vaid samuti ka ühe tähtsa hetkega Eesti mängumaastiku ajaloos.

 
Mängumaania © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions