Märkmeid maailma lõpust ehk 2012. aasta parim mängumuusika

pühapäev, 6. jaanuar 2013

Üks asi, mida alati hindan filmide juures, on muusika ehk OST (original soundtrack). Niisamuti on ka mängudega ning käesoleval aastal ilmusid päris mitmed unustamatud palad, mis alati meenutavad möödunud või kestvat mänguelamust ja on ka iseseisvalt nauditavad kui suurepäraselt komponeeritud muusika. 
Minu isiklikuks lemmikuks osutus endalegi üllatuseks "Far Cry 3" (Brian Tyler). Tänapäevaseid rütme, viise ja noodiribasid täis meeleolukas saatemuusika ei üllata mitte ainult sellega, et muusika autoriks on Hollywoodis leiba teeniv Brian Tyler, vaid mõned aasta parimad lood on pärit just siit. Lood nimega "Far Cry 3", "The Rakyat", "Falling Into A Dream", "Bad Trip" ja eriti just "Further" on vaid mõned näited sellest suurepärasest muusikast.
"Mass Effecti" seeria on alati hiilanud muusikalise poole tõttu, kuid mitte kunagi varem pole seerias kõlanud selliste eepiliste mõõtmetega tulevikumuusikat. Väga hea iseloomustuse muusikast üleüldiselt annavad need valitu lood: "Leaving Earth", "The Fate of the Galaxy", "A Future for the Krogan" ja "I Was Lost Without You".
Aasta parimate muusikaliste elamuste poolest tõstaks esile veel sellised üllatajad nagu "Dishonored", "Dear Esther", "Max Payne 3" ja "Journey". Viimast mänginud ei ole, aga muusika on hunnitu. Üldiselt ei suuda muusikat ilma filmi nägemata või mängu mängimata nautida, aga Austin Wintory helimaastik ärgitab meeli ja kutsub kaugele, kaugele ära.
"Dishonored" eristus rohkem helidisaini poolest, sest muusikaline osa põhines rohkem mängu teatud elementidel, mistõttu kahanes ka eraldiseisev väärtus, kuid lõpulugu "Honor for All" Daniel Lichti muusika saatel ja "Silent Hill"-ga endale surematuse teeninud Mary Elisabeth McGlynni esituses on lausa väärtus omaette. Daniel Licht on ka "Silent Hill"-ga seotud. Täpsemalt siis saatis tema muusika "Silent Hill: Downpouri".
"Max Payne 3" muusika loomine oli tootjate jaoks sama oluline kui uue järje valmistamine. Kuidas ületada midagi nii klassikalist (kui nii öelda võib)? Alati ei pea ületama, vaid hoopis mugandama ja tervendama. Tulemuseks oli tervitatav järg ja muusika kohanes samuti. Vanad meloodiad koos põrgukuumust täis kiirete rütmidega tekitasid toreda koosluse uuest ja vanast."Dear Esther"-i musikaalne maailm on nagu mäng ise - omapärane ja voolav nagu monoloogid koopaseintel.
"Halo 4" oli üks kõige oodatuimad mänge ja klassikaks kujunenud viisid said uue järje puhul samamoodi uue autori osaliseks nagu mäng ise. Neil Davidge asendas seekord Martin O`Donnelit ja Michael Salvatorit. Kas õnnestus luua midagi unustamatut nagu esimest osast pärit "Opening Suite" ja "Halo"? Õnnestus ja enamgi veel. Siinkohal oleks sobilik segaduste vältimiseks mainida, et "Halo 4" oli üks möödunud aasta suurtest nimedest, mis minuni ei jõudnud, kuid muusikat olen sellegi poolest nautinud juba väljatulekust saadik. Seekordsed kordumatud palad võiksid vähemalt minu silmis olla "Awakening", "Requiem", "Legacy" ja "Faithless".
2012 TOP 5 - parim mängumuusika
1. Far Cry 3 - Brian Tyler
2. Mass Effect 3 - Sascha Dikiciyan ja Cris Velasco
3. Dishonored - Daniel Licht
4. Dear Esther - Jessica Curry
5. Max Payne 3 - Health, Pedro Bronfman, Emicida

Kõrvalmärkusena mainin juurde "Halo 4" ja "Journey" puudumise põhjuse. Otsustasin, et teiste valikute suhtes oleks ebaõiglane lisada parimate nimekirja ka nende mängude muusika, mida pole veel läbinud, mistõttu saavad mõlemad auväärse eripreemia kui fantastiline muusika tõenäoliselt fantastiliste mängude juures. Lisamärkusena annaks veel teada, et mänguhuvilisena vaatasin veebi vahendusel läbi kõik "Halo 4" lugu edasi kandvad videod ja isegi sel viisil tajusin Master Chiefi ja Cortana traagilist lugu selle mõõtmatuses ja võimatuses. Seda enam on põhjust "Green and Blue" korduvaks kuulamiseks.
Siinkohal soovitaksin julgelt vaadata ka "Halo 4" väljatuleku eel valminud 5 osalist "Forward Unto Dawn" veebiseeriat (2 episoodi on tuubis, aga ülejäänud tuleb ise leida, sest keegi tarkpea otsustas vahepeal, et oleks vist mõistlik ikka nende vaatamise eest raha küsida). Alguses ei pruugi olla kõige huvitavam, aga hilisemad osad tõestavad kuivõrd hea projektiga on siiski tegemist.

By Ra Ragnar Novod (Spellbound)

0 kommentaari:

 
Mängumaania © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions