2013: Uus aasta ja uued mängud - Dead Space 3

Teisipäev, 22. jaanuar 2013

Aeglase, kuid järjekindla kirjutajana otsustasin ühe suure kõiki mänge koondava postituse asemel kirjutada igast oodatud mängust eraldi. Mõte on tore, aga oodatuid mänge tuli vähemalt minu jaoks kokku umbes 25. Kõigest vast ei kirjuta, aga nendest küll, milleta ei saa enam öösiti magada. Esimeseks valituks osutus siis minu lemmikseeria "Dead Space" ja selle ametlik kolmas järg. Järgedele kohaselt on iga uue mängu nimi väga originaalne ja otsekohene ehk siis ka seekord on selleks lihtsalt number 3. 
2008. aasta lõpus ilmunud "Dead Space" pani aluse tervele frantsiisile. Kohe kohe on "Dead Space" saamas triloogiaks. Vahepeal on ilmunud ka väiksemad spin-off mängud alapealkirjadega "Extraction", "Ignition" ja lihtsalt "Dead Space". Viimane ilmus iOS-ile ja Androidile, aga ülejäänud siis juba Wii, Xbox-i ja PS3-e võrkudes. Asi sellega ei piirdunud. Esimese mängu väljatulekut saatis ka tegelikult väga suurepärane koomiks ja animefilm alapealkirjaga "Downfall". Mõlemad olid eellood esimesele osale. "Dead Space 2" ajaks olid ilmunud ka juba 2 raamatut "Martyr" ja "Catalyst". Mõlemad lahkasid omal moel Unitoloogia osa "Dead Space"-i universumis. 
Isaaci igapäevaelu kapriisid
Isaaci uus sõber Carver
Teise osa järel ilmus ka järgmine animefilm "Aftermath", mis oli aga nii kohutavalt halb, et määris juba algmaterjali enda nime. Animefilmiks oli seda käkerdist raske nimetada ja veel vähem vajalikuks "Dead Space"-i universumi suurendamisel. Siinkohal ilmnesid juba esimesed märgid suurest eduloost tingitud probleemidega ehk siis lööme sildi ükskõik millele külge. Keegi ikka sööb. Asi nii hull siiski polnud. Esimesele koomiksile on tekkimas juba kolmas lisa, mis taaskord frantsiisile kohaselt ehitab üles eellugusid mängus kehastatavatele tegelastele.

Nüüd siis kolmas ja kõige suuremate uuendustega osa. Esimene "Dead Space" hiilgas suurepärase õhustiku, ka kõige kangema mängija naha vahele pugeva helitöö ja graafiliste ning kunstiliste elementide poolest. Mängitavus ise oli klaustrofoobiline ja kohati taluvuse piire kompav pimeduses ekslemine selle sõna kõige otsesesemas tähenduses. "Dead Space 2" täiustas ja uuendas seda, mis polnud katki. Mehhaanika ja maailmatunnetus säilitati ning juurde lisati graafilist ilu, veelgi rohkem õõva tekitavaid vaenlasi ning isegi sisu sai särtsu juurde. Kõige suurem lisa oli muidugi mitmikmäng, kus sai möllata nii inimese kui ka necromorphina. 
Mõnikord kargavad probleemid otse näkku
Karvane kosmosevarustus - külm ikkagi ju
"Dead Space 3" annab kahe esimese osa üksikule kangelasele kaasa sõbra, kellel on üksikmängus omad motiivid ja eesmärgid. Omapära lisab veel tõik, et kahekesi mängides kogetakse lugu ja isegi teatud gameplay elemente sootuks erinevalt.  Isaac Clarke pole küll kunagi olnud otseselt üksi, aga ma arvan, et sisemiste deemonite põlemisest ja Unitoloogide poolt palavalt armastatud Markeri tekitatud košmaaridest tingitud surnud tüdruksõber väga ei loe. Niisamuti ei saa kaaslasteks nimetada valjuhääldi taga peituvaid juhtnoore jagavaid kaaskannatajaid. Teises osas pakuti vaheldust ühe kena ja palju kannatanud neiuga, aga tema jäi samuti kuidagi kaugeks. Isaac on alati pidanud üksi võitlema, aga nüüd tuleb välja, et on aeg muutusteks ja nii ongi loodud uus tegelane nimega Carver, seersant John Carver, kelle tausta lahkabki kolmanda osaga samal ajal ilmuv koomiks "Liberation".

Läbi uue tegelase on juurde lisatud ka co-op võimalus. Funki lisab võimalus alustada üksikmängu näiteks üksi, aga kui sõber teatab, et tahab sinuga liituda, siis võib ta seda igal hetkel ka teha. Lõbusam ja huvitavam on muidugi algusest peale koos läbi necromorphide jäsemete raiuda, aga kui pole võimalik, siis saab ka arvuti juhitud kaaslasega madistada. Ainuke miinus võib olla see, et vestlused kipuvad jääma ühepoolseteks ning keegi ei kuule sinu plikalike häälitsusi järjekordsele hordile vastu seistes. 
Isaac Clarke - üksik kangelane, Unitoloogide ja necromorphide suurim vastane
Necromorphid on võikamad ja kiiremad
Visceral Games on suutnud kahe "Dead Space"-iga teha seda, mida "Resident Evil" kunagi algupäraselt oli ja mida "Silent Hill" siiani üritab säilitada. Olgugi, et "Dead Space" ei eksisteeriks ilma "Resident Evil 4" tulekuta, võib siiski tõdeda, et suurstuudiote poolt toodetavaid tõeliselt elamusterikkaid ja juuretasandil survival horror-it austavaid mänge jääb ainult vähemaks või polegi neid rohkem peale mõne üksiku. Indie mängude seas on seevastu aga survival horror nii võimas, et jätab kõik "RE"-d ja "SH"-id häbisse.
Konsoolide peal peaks praegu saama ka demosid proovida - kes on proovinud võib julgelt kommenteerida. 
"Dead Space 3" ilmub PC, Xbox 360 ja PS3 peale alates 5. veebruarist. 

 
Mängumaania © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions