Scooter Racing/X-Bladez: Inline Skater

Laupäev, 26. juuni 2010


Aastal 1997 sai alguse selline Ameerika videomängukompanii nagu seda on Crave Entertainment. Läbi aastate on üritatud panna kokku väikese eelarvega mänge, selle kõrvalt keskenduda vähesel määral ka mängude sissetoomisega, et neid siis koduturul välja lasta. Kahjuks on aga pea et iga nende mäng parima tahtmise juures ainult keskpärane ning täpselt sama võib öelda ka kahe käesoleva tiitli kohta. Lisaks nendele on aga Crave Entertainmenti tiiva alt väljunud sedalaadi nimed, nagu Purr Pals, kosmosekeegel Milo's Astro Lanes või Baby Pals, kus üks virtuaalne titt väidetavalt islamiusku reklaamis. Hästi paljude nende mängude puhul tuleb ette moment, kus nende kohta internetis mingit informatsiooni on raske leida, rääkimata siis korralikest ülevaadetest, arvustustest või videoklippides youtubei avarustes. Nii on lugu ka Scooter Racingu ja X-Bladez: Inline Skateriga.


Scooter Racing on, nagu pealkirjast ja kaanepildist järeldada võib, tõukeratta-võidusõidule rõhku panev mäng, mis on eelkõige mõeldud lastele. Sellest võib aimu saada kasvõi väga kirevast (ning suhteliselt kiirelt ärritavaks muutuva) graafikast, mis ei ole veini kombel aastatega paranenud, kuid on siiski silmale ilusam vaadata kui teine eelnimetatud mäng. Lisaks on lastemeelsed ka mängu lugu ning tegelased, alustades robotiga, kes korraldab tõukerattavõistlusi, kui ka osalejatega, kelle seast võib leida nii teadusklubi liikmeid (koos ahviga), tavapäraseid "lahedaid" lapsi kui ka sõjaväehulle. Robotiga tuleb tutvust teha ka teises mängus, lisaks on tegelaste puhul välja toodud sellised omadused, nagu lemmiktoit, -muusika ja muu säärane. Gameplayd erinevad tegelased erinevalt ei mõjuta, vaid on kõik samasuguste omadustega. Viimaseks võiks välja tuua üleni lihtsaks tehtud nupukombinatsioonid, mis mängule rohkem kahjuks kui kasuks on.

Võidusõidu ajal trikkide tegemine ei ole soovitatav, sest need võtavad mängijal kiirust kõvasti maha ning samuti peab maandumine olema täiuslik, vastasel juhul on tagajärjeks kukkumine. Trikke saab kasutada maailmade lõpus olevaid skate-parke, mis siiski oma disaini poolest pakuvad vähem lõbu kui ootaks. Maailmaid on paar-kolm tükki, mis koosnevad samuti paarist ringrajast ja ühest skate-pargist. Audiopool ei ole kohe mitte üldse meeldejääv, isegi värskelt mängimise lõpetanu ei suuda meenutada kas just mängitud levelite taustaks kõlas lisaks üksildaste heliefektide ka muusika või mitte. Kokkuvõtvalt on tegemist lastemänguga...mis ei lõbustaks isegi lapsi.


Kui aga Scooter Racing on kõigele vaatamata mängitav (mitte segi ajada meelelahutusega), siis X-Bladez: Inline Skater ei ole isegi mitte seda. Stooripoolne ülesehitus on mängul sama kui eelnimetatul, ainsa vahega, et seekord ei tule läbida ringe, vaid jõuda ühe raja lõppu saades teatud arvu punkte, neid teenitakse aga trikitamise abil. Siin aga seisame ees selle mängu kõige suurema probleemiga ning selleks on väga halvasti kuuletuvad kontrollid eales. Paremale-vasakule liikumine toimub justkui aegluubis, trikkide sooritamine tundub mõnikord olevat aga täielik lotomäng, nende õnnestumisele (ning eriti just grind tüüpi trikkide puhul) räägib kaasa ka hüpete õige ajastamine ja asetamine, sest piirdele liiga lähedal hüpet sooritades hüppab tegelane suures kaares sellest üle, mitte ei lange peal. Samuti on raske hüpetel teiste trikkide väljavõlumine ja pöörded tunduvad lausvõimatutena.

Mina isiklikult pole tänase päevani suutnud selle mängu esimesest levelist mööda saada! Ma olen proovinud ja proovinud, jätkuvalt lootes et ehk seekord õnnestub mul alistada need kohutavad kontrollid ja lõpuks mööduda nõutavast punktisuumast, milleks on 14000, kuid sõidu lõppedes vaatavad mulle taas vastu punktid, mis ei küündi isegi poole peale nõutavast. Igat mängukorda ei tee rõõmsamaks kole ja kahvatu graafika ning taustal mängiv kohutav tümpsumuusika.

Lõppkokkuvõttes ei ole mitte kumbagi mängu puhul seda lõbufaktorit kuskil leida. Kuid kui ajaviitmiseks on antud PS1 ja valik nende kahe mängu vahel, siis Scooter Racing on kindlast parem. Sest seda on vähemalt võimalik mängida.

 
Mängumaania © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions