Mars: War Logs

Reede, 21. juuni 2013

Mis juhtuks kui liita kokku id Software`i "Rage"-i kõrbestunud maailm, "Assassin`s Creed"-i võitlussüsteem, "Mass Effecti" lugu ja tegelase karmat mõjutavate valikute ahelreaktsioon ning lisada veel esialgseks tegevuspaigaks Riddicku mängu "Escape From Butcher Bay" karm ja halastamatu vangla? Tulemuseks on väike vend nimega "Mars: War Logs" Lisaks veel väike stuudio, väljastaja, eelarve ning mine graafikaga päris mitu aastat tagasi ja ongi valmis küberpungilik "Mars: War Logs". 
Väike, aga tegus action-RPG
Pärast Marsi pinna, kliima ja seal asunud kolooniad hävitanud katastroofilist sündmust terve sajand tagasi on punasel planeedil võmust võtmas kaks suuremat jõudu - vanu traditsioone hindav Abundance ja peamiselt uuest põlvkonnast koosnev Aurora. Marsi kõige väärtuslikum vara on selle kahanevad veevarud ja see, kes kontrollib vett, kontrollib ka Marsil olevaid jõude. Aurora ja Abundance on sõjas. Kogu planeet vappub lahingutest ja ägedatest sõjakolletest. Auroral on aga üks eelis – nende seas on Technomancerid, kes suudavad kasutada Marsilt leitud artefakte, mis annavad neile poolmaagilise jõu. Umbes nagu biootiline jõud "Mass Effect"-is.
Lugu algab Abundance`i poolel sõdinud ja nüüd Aurora kätte vangi sattunud kummalise nimega noorukist nimega Innocence. Kusjuures väga paljud tegelased kannavad nende karakterit iseloomustavaid nimesid nagu Wisdom, Honour või siis Morality ja Charity. Sõjajärgse trauma all kannatav nooruk satub Aurora vangilaagrisse ja pärast vägagi kohutavat, aga luhtunud katset tema elu järele, sõbruneb nooruk müstilise sõjavangiga Roy Temperance.
Roy ongi mängu peategelaseks. See omalaadse soenguga elunäinud veteran teab täpselt, kuidas ja kellega rääkida, et saavutada oma eesmärk. Võitluses karastunud ja luuramises vilunud Roy on mängija poolt täiustatav – relvad, soomusrüü ja Tecnomanceri võimed. Vestluste ning mängija valikute tagajärel moodustub Roy karakter – hea või halb. Neutraalset pinda väga ei ole või vähemalt ei saa sellisel moraalsel teekonnal mängu läbida nii nagu väga must-valgel eetilisel tasandil. Koos põgenevad Roy ja Innocence vanglast, jõuavad Aurora suurimasse linna ning lõpetavad oma rännaku Marsi ühe ihaldusväärsemas tehases – floorat, faunat ja kõike eluks vajalikku tootev Green Hope.
Graafiliselt, disainilt, helitöölt, lavastuselt ja kunstiliselt jääb "Mars: War Logs" maha kõikidest eelmainitud enamjaolt kolmik AAA mängudest. See polegi olnud Spiders nimelise mängustuudio eesmärk. "Of Orcs and Men" ja "The Testament of Sherlock Holmes" loonud Spiders panustab kiirele ja tõhusale võitlusele, lihtsale ja selgele mehaanikale ning mingil määral huvitavale ja loomingulisust nõudvale enesetäiustussüsteemile. Lisaks veel moraalne vastutus loo arengu jooksul tehtud valikute osas ning teadmine, et sinu otsused on olulised. Mitte küll nii olulised kui näiteks "Mass Effect"-is, kuid omas must-valges lähemises moraalse käitumise osas õnnestub "Mars: War Logs" täielikult. Sisseloetud dialoogid tõmbavad päris tihti elamusest välja, kuid see ei muutu segavaks, sest "Mars: War Logs" teab väga hästi, et on väga vana-kooli mängulik, naiivne ja ühekülgne, kuigi üritab siiski enda natuke liiga tõsiselt võtta. 
Vaatamata mängumaailmast tuntud ja varem mitmeid kordi paremini teostatud elementidele muudab "Mars: War Logs" need siiski enda omaks ja ei proovi teha võimatut – ületada ületamatut. Lugu, maailm, tegelased ja Marsi legendaarium on põnev. Marsil elutsev loomastik on valmis sind tapma või aitama. Igal juhul jagub põnevust tundideks. Vabadus piirdub siiski kitsaste koridoride ja mõne avatud õuega, aga kuna lugu vabadust ei nõua, siis ei muutu see ka puuduseks. Vahetu kogemus oli hea. Pikemas perspektiivis kaob see aga kiiresti suuremate vendade tihedasse massi ära. 
Kokkuvõte: Frank Herberti "Dune"´i romaanidest ja tõenäoliselt ka David Lynchi filmiadaptsiooni visuaalsest maailmast šnitti võtnud "Mars: War Logs" pole kaugeltki mitte uudne, kuid vahel polegi see õnnestumiseks vajalik.

Hinne: 4/5

Arvustus ilmus esmakordselt juunikuu [digi]-s. 

 
Mängumaania © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions