[VEEL ÜKS] Call of Juarez: Gunslinger

teisipäev, 16. juuli 2013

Mängustuudio Techland ("Dead Island") esimeseks suureks läbilöögiks kujunes nüüdseks 7 aastat vana "Call of Juarez"-i seeria. FPS vesterni ajastul oli iga mänguri unistus ja seda veel enne "Read Dead Redemption"-i edulugu. Seeria neljas osa "Call of Juarez: Gunslinger" ei korda varasemat, vaid pakub midagi hoopis teistsugust.
Kõigepealt tuleb ära mainida, et tegu ei ole täismänguga nagu kõik varasemad "Call of Juarez`i" osad. Tegu on küllaltki ilusa visuaaliga 15 dollarilise arkaadmängu stiilis tulistamisega, mille pikkuseks on natuke üle 5 tunni.
"Call of Juarez: Gunslinger" on FPS-i võlusid, vesterni laadi ja kõike sellega kaasnevat ära kasutav klassikalisi vesterne ekspluateeriv mäng, mis keskendub peaasjalikult täpsuslaskmisele ja võitlusele kitsastes koridorides või poristel tänavatel. Tegu on läbi ja lõhki koridoritulistamisega.
Püstolikangelase hüpervestern
"Gunslinger" pajatab meile loo kurikuulsast pearahakütist Silas Greaves`ist, kes ühel palaval päeval väikese linnakese baari sisse astudes hakkab innukale kuulajaskonnale lahti seletama legende, milles ise osales. Loo konks seisneb aga selles, et vanadus, halb mälu ja liigne kogus alkoholi on teinud oma töö ja Silas ei mäleta enam täpselt, kuidas üks või teine konflikt mõne kuulsa vesternikangelasega tegelikult aset leidis. Kuulajad parandavad teda ja nii muutub ka lugu. 
Silas räägib üht, teised parandavad ebakõlasid ja turgutavad vana kauboi mälu. Iga parandus, täpsustus ja meenutus Silase lugudes kandub üle ka mängumehaanikasse, mistõttu peab mõnda episoodi mitu korda läbi mängima, aga iga kord muutuvad detailid, vastased ja tegelik sündmuste areng. 
Maailm muutub kui Silas mäletab midagi teistmoodi - puud tekivad juurde, vaenlased vahetavad asukohti ja terved sündmused vahetuvad uute vastu. Selline loo ja mängumehaanika ideaalne koostöö on ühelt poolt kiiduväärne, aga teiselt poolt on natuke kahju, et lugu on nii lühike ja natuke liiga lihtne.
Lühikese ja ainult tulistamisele keskenduva mängu kohta on tehtud päris mitu julget valikut alates sellest, et lugu ei pruugi olla piisavalt kaasahaarav, et lõpus ette antud üllatav valik ka korda läheks ja lõpetades sellega, et maailm on täis nähtamatuid seinu, lineaarseid missioone, korduma kippuvaid strateegiaid. Siiski suudab kiire tempo, eneseteadlik ja ülemeelik stilistiline kallutatus muuta elamuse uskumatult lõbusaks.
Kahju ainult, et "Gunslinger" ei paku rohkem varieeruvust nagu näiteks hobuse peal kihutamine või siis kaarikute peatamised tolmusel kõrbemaastikul, kuigi kihutava rongi peal kuule siiski vihises ja indiaanlastega kaklemine on mängu üks kõrghetki.
"Gunslinger" on täis lahinguid rikastavaid vahendeid nagu kuulide eest põiklemine, mida saab kasutada ainult siis kui mäng ise teada annab ja aja aeglustamine vaenlaste kiireks eemaldamiseks. Lisaks veel kiired ja väga harva esinevad QTE-d. Muidugi ei puudu ka võimalus tegelast ja relvi kogu aeg vastavalt oma mängustiilile punktide alusel arendada.
Üksikmängu kaaslasteks on puhtalt arkaadmängu stiilis juba tuttavate tasemete läbimine kiireima aja ja parimate kombode koostamise peale. Üksikmängust tuttavaid duelle saab uuesti läbida, kuid arvutivastastega võitlemine on siiski üsna igav ja ei esita otsest väljakutset. Techland on seekord panustanud kõigele sellele, mis teeb vesterni lahedaks selle kõige meelelahutuslikumas, naeruväärsemas ja iroonilisemas võtmes.
Kokkuvõte: Tempokas arkaadmängu stiilis vestern, mis teab täpselt, mida tahab saavutada. Võta või jäta, aga lõbu peaks jätkuma tundideks. 

Hinne: 3/5

Arvustus ilmus esmakordselt juulikuu [digi]-s. 

[VEEL ÜKS] ehk ühe mängu kohta on ilmunud mitu arvustust.  Loe ka juuni lõpus ilmunud arvustust.

 
Mängumaania © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions