2013: Uus aasta ja uued mängud - RTS ja RPG

Kolmapäev, 6. märts 2013

RTS, RPG, MMORPG ja isegi MMOFPS ning kõik teised võrgus koosmängimiste massiivid on minu jaoks üsna kauged ja võõrad. Strateegiamängudega olen enam-vähem sina peal ja naudin neid tegelikult päris tihti. Netis neid massiivseid ühismänge ei mängi ning rollikad ei paku ka alati suuremat huvi. Seetõttu on järgnev nimekiri ka väga piiratud. Kindlasti lisaks nii mõnigi rollikate ja strateegiate huviline siia 10 või rohkem uut mängu, aga minu oma jääb paraku selliseks.
Alati on mõni mäng, mis on küll pärit žanrist, kuhu endal asja vähe, kuid on siiski huvitav näiteks kaugele ulatuva ajaloo või teema poolest. Alljärgnevalt toongi välja just need mängud, mis on kas vanad tuttavad, pakuvad huvi teema pärast või tõesti tunduvad kui vapustavalt head vaheldused kõigele muule. 

Strateegia ja rollimängud (RTS ja RPG)

1. Command & Conquer (TBA; PC)
Viimasest C&C on möödas 3 aastat. Vahepeal ilmus ka puhtalt netipõhine MMO alapealkirjaga "Tiberium Alliances", mis oli siis EA esimene samm muutmaks klassikaline reaalaja strateegia ainult MMO-ks. Nüüd tundub, et EA plaan on saamaks reaalsuseks, sest uus "Command & Conquer" on nimelt "free-to-play" ehk puhtalt netipõhine MMO ilma "C&C" firmamärgiks kujunenud massiivse ükskikmängu kampaania osata. 
See, mis "C&C" kuulsaks tegi ja Westwoodi stuudio maailma kaardile tõi, on kadunud ja ei paista tagasi tulevat. Algselt "C&C: Generals 2" nime kandnud projekt põhineb paljude rõõmuks Frostbite 2 mootoril ehk siis "Battlefield 3" ja "Medal of Honor: Warfighter". 
Siinkohal oleks sobilik mainida, et minu "C&C" kogemus koosneb esimesest PS1 versioonist, kus võitlesid omavahel NOD ja GDI. Samuti PS1-le jõudnud "Red Alert" ja hiljem PC-le paisatud "Red Alert 2".
Teiste hulgast olen proovinud  esimese ja kolmanda vaate versiooni alapealkirjaga "Renegade" ja "Red Alert 2" lisaosa "Yuri`s Revenge". Uuemad sissekanded käskija ja vallutaja seeriast on jäänud tahaplaanile, kuigi graafika ja võimaluste poolest on see militaarne strateegia muutunud üha ahvatlemaks.
"Free-to-play" mudel heidutab küll natuke ja kuigi "C&C" oleks massidega koos mängides hoopis teine elamus, kavatsen seda kohe kindlasti siiski järele proovida kas või sellepärast, et PlayStation 1 "Command & Conquer" oli minu kõige esimene mängukogemus üldse. 

2. Dark Souls II (TBA; PS3, Xbox 360, PC)
"Dark Souls" oli eelmisel (PC) ja üleeelmisel (PS3, Xbox 360) aastal üks enimhinnatumaid avatud maailmaga RPG-sid, mille menu võis kohati varjutada peaaegu samal ajal ilmunud "Skyrim". Isegi Dovahkiini ülisuur ja massiivne seiklus ei suutnud varjutada tõika, et "Dark Souls"-i maailm oli kordades kihilisem ja eelkõige metsikult raskem. 
"Dark Souls" on mul endiselt pooleli. Minu jaoks nõuab selle läbimine palju aega ja närvi, kuid iga kulutatud tund ja iga hävinenud närv saab alati tasutud kui läbi uue tasandi või kui võidutsed järjekordse vastase üle. "Dark Souls" nõuab küll palju, kuid pärast takistuste ületamist on tõesti tunne, et oled midagi saavutanud. Nii palju aega, närve ja kõike muud on kulutatud, aga mitte kunagi raisatud. 
"Dark Souls II" otsene järg, kuid sisuline seostatus puudub. Pigem on tegu uue looga samas maailmas ja tutvustatakse ka uut peategelast. Seekord on avatud maailm tsipake avatum, kuid see ei tähenda, et on võimalik "Skyrim"-i stiilis pool tundi jänest taga ajada ja leida ennast kohast, millele pole veel nimegi antud.
Väidetavalt pole raskusaste uuenduste tõttu kannatanud, mille põhjal võib järeldada, et "Dark Souls" on muudetud senisest veelgi ilusamaks (mitte et ta seda väga vajaks), kuid kogu see ilu tuleb kätte võidelda. Loodan, et vanakooli tunnetus ja helitöö säilub. Traileri puhul pole kindlasti tegu mängusisese graafikaga, kuid eks selle põhjal on näha neid suundi, mille poole järjega pürgitakse. 

3. Nuclear Union (TBA; PC)
Mis oleks juhtunud siis kui Kuuba kriisi järel oleks maailmas vallandunud tuumasõda? Nõukogude Liit pommitas USA-d ja vastupidi. Ukrainlaste mängustuudio Best Way viib meid alternatiivsesse maailma, kus tuumasõjast on möödunud 50 aastat ning endistest Nõukogude võimu jäänukitest on hakanud tekkima  uued linnad ja võimukantsid. Best Way tootis varem selliseid strateegiamänge nagu "Majesty 2" ja "Men of War", kuid on nüüd langenud võrgupõhise RPG meelevalda. Temaatiliselt huvitav, sest tekitab tuhandeid variatsioone, kuidas sellist alternatiivset maailma esitada, kujundada ja võimendada.
Ukrainlaste nägemuse järgi säiluks Nõukogude võim isegi pärast tuumarünnakut. Tore teada. Ma ei tea, kuidas nende optimismi nüüd hinnata, aga eks igaühele oma. "S.T.A.L.K.E.R"-ile ja "Fallout"-ile  omased anomaaliad ja mutandid on kaasatud kui loomulikud nähtused tuumasõjajärgses maailmas. Mängu kohta pole palju infot, aga postapokalüptilisest ja anomaaliaid täis maailmast ei saa ju ära öelda. Samas on tegu ka huvitava nähtusega, kus on koos ukrainlastest arendajad ja vene tootjad. 

4. The Elder Scrolls Online (TBA; PC)
Kujutage ette, milline võiks välja näha "Skyrim" netis mängitavana. Kujutluseks see ainult jääbki, sest veel valmimisjärgus MMORPG "The Elder Scrolls"-i mütoloogial ja legendaariumil põhinev võrguversioon on kõike muud kui "Skyrim". Vähemalt nii tundub trailerite ja piltide põhjal. Visuaal on lihtsalt vale. Kujundus, disain ja graafika on kõike muud kui "The Elder Scrolls". Raske on nii vara midagi arvata, aga kahtlus on olemas.
Kindlasti on tegu mingi määral väga eduka MMORPG-ga, aga seosed juba olemasoleva frantsiisiga tunduvad väga nõrgad. Lugu leiab aset 1000 aastat enne "Skyrim"-i sündmusi ja 800 aastat enne kolmandat ja neljandat osa. Ei oskagi kohe midagi arvata enne kui mäng proovitud. Eks õnnestumist või ebaõnnestumist näeme aasta jooksul. Selget väljalaskekuupäeva veel pole, kuigi beta testimised on juba alanud.

5. Survarium (2013 lõpp; PC)
"S.T.A.L.K.E.R 2" ei saanud küll kunagi teoks ja alternatiivset Tšernoboli tuumakatastroofijärgset maailma kujutanud GSC Games World lakkas olemast. Stuudio sai uue nime Vostok  Games ja on tegemas "S.T.A.L.K.E.R"-ist sõna otseses mõttes välja kasvanud "free-to-play" MMOFPS-i "Survarium". Tõenäoliselt on tegu siiski tegemata jäänud järje puhtalt võrgupõhise versiooniga, et kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab. Selline mulje jääb küll vähemalt. "Survarium" leiab taaskord aset tuumasõja poolt hävitatud maal, kus valitsevad anomaaliad, stalkerilaadsed kütid ja kiirguse tagajärjel tekkinud uued eluvormid. 
"S.T.A.L.K.E.R" hiilgas uue maailmakäsitluse poolest. FPS, mis leidis aset lõpututel metsastunud ja looduse poolt tagasi võetud aladel, oli midagi uut ja huvitavat. Võitlussüsteem ja rollimängu elemendid pakkusid mängurõõmu kuudeks kui mitte aastateks. Mõnes mõttes on "S.T.A.L.K.E.R" siiani kultusmäng, mis võib hirmutada oma keerukusega, kuid peibutab senini värske lähenemisega terve maailma loomisele. 

6. Dark (TBA; PC, PS3, Xbox 360)
"Dark" poleks siia nimekirja jõudnudki kui mängu kirjelduse juures poleks olnud märksõnaks hiilimine. Tegu on siis stealth and action RPG-ga, mille peategelaseks on vampiir nimega Eric Bane. Bane ärkab vampiiriks muudetuna teiste liigikaaslaste poolt asustatud baaris. Ta ei mäleta, kuidas ta sinna sai ja mis asjaoludel on temast saanud verd ihkav ebasurnu. Bane`i oskusi on võimalik arendada täpselt nii nagu soovitud mängustiil nõuab. Õppides elama selles uues vampiiride poolt asustatud maailmas, asub Bane ajama oma mälestuste jälgi, et teha selgeks, kes ja mis eesmärgil muutis ta vampiiriks. 
Stilistiliselt, visuaalselt ning disainilt ei ole "Dark" just kõige originaalsem, kuid antud teema juures  on selline väljenduslaad igati sobilik. Bane`ina on mängijal võimalik tutvuda vampiiride ühiskonna allmaailmaga ning küttida inimesi kui ainsaid toiduallikaid. Konflikt on kohe olemas. Inimene muutub vampiiriks ja peab ellu jäämiseks senisele elule selja pöörama ning toituma nendest, kelle hulka alles kuulus. Piltide järgi meenub endiselt väga stiilne "Blade II" ja uusimatest näiteks "Daybreakers". Vampiirid on mängudes küll tihedad külalised, kuid ise olen proovinud ainult sajandivahetusel PS1-le ilmunud üheosaliseks jäänud mängu nimega "Countdown Vampires". Mehaanika poolest oli see algse "Resident Evil"-i koopia, kuid vampiirid ja muud loomad muutsid selle ikka päris huvitavaks elamuseks. 

Viimases kokkuvõttes kirjutan mõnest hiirekliki seiklusest ja siis ongi 2013. aasta kokkuvõtetega seekord kõik. Stay tuned.

 
Mängumaania © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions