Portal 2

teisipäev, 5. juuli 2011


Esimese Portali edu tuli arvatavasti paljudele üllatusena; oli ta ju The Orange Boxi peal kõigest kuulsa meeskonna uus ning tundmatu liige, kes nime poolest jäi selliste gigantide varju nagu Half-life 2 oma lisaosadega või kauaoodatud Team Fortress 2. Mõistatusmäng Portal võlus aga mängijaid oma suurepärase sisuga ning geniaalse stsenaariumiga, mille vürtsiks olid robotliku naishääle humoorikad kommentaarid, mis lubasid mängijale kooki. Kook oli vale.


Portalist sai kiirelt populaarne nähtus ning fännid nõudsid enamat. Neli aastat hiljem sai nende soov täidetud, kui poelettidele jõudis Portal 2, mida lubati olevat parem kui varem, pikem kui eelmine, ning igatpidi ilusama välimusega. Tuleb tunnistada, et enamjaolt tuldi oma ülesandega toime. Portal 2 pakub taaskord suurepärast stsenaariumi, mis selle autori arvates on isegi humoorikam kui varem. Eelmise osa peategelane, vaikiv neiu nimega Chell ärkab hotellitoas aastaid peale esimese mängu lõpus aset leidnud vastasseisu. Mitmete möödunud aastate jooksul, mil Chell magab õndsat tehisund, jõuab Aperture Science'i hoone alla käia ja laguneda. Siiski on hoone veel endiselt töös ning et sealt edukalt pääseda kasutab Chell personaalsustuumiku abi, kellele annab hääle Stphen Merchant. On raske Merchanti rollisooritust mitte kiita, sest vägagi humoorika dialoogi esitamine tuleb mehel suurepäraselt välja. Kuid Merchant ei ole ainuke, kes suudab stsenaariumist kõike võtta - Ellen McLain naaseb kurja tehisintelligentsi GLaDOSena, ning J.K. Simmons teeb meeliülendava soorituse Aperture Science'i kadunud juhatajana, pakkudes mängijatele mitmeid meeldejäävaid tsitaate - When life gives you lemons, don't make lemonade - make life take the lemons back! Ning see on kõigest jäämäe tipp.


Mängitavus jätkab sama vana rada, samal ajal pakkudes ka uusi elemente, et valemit värskendada. Jätkuvalt tuleb lahendada erinevaid mõistatusi, kasutades selleks portaalipüssi, mis tekitab kaks portaali. Lisaks sellele on mängu lisatud ka virtuaalsillad, lasereid juhtivad kuubikud ning erinevad geelid - sinine geel toimib trampoliinina, oranž geel toimib kiirendajana ning valge geel lubab iga pinnase portaalisõbralikuks teha. Geele tutvustatakse mängijale kuskil mängu keskel, kus too leiab ennast Aperture Science'i vanade ruumide varemetes, mis on nii esteetiliselt kui ka hingeliselt totaalselt erinevad. Esteetilist väärtust pakutakse aga terve mängu vältel, kõik levelid on detailirikkad ning mõnikord tuleb lihtsalt seisma jääda ja imetleda igat väiksematki pisiasja. Mõnikord tuleb pikem piidlemine kasuks, sest tekib tunne, et too oleks justkui üks väheseid abivahendeid mängu tehislikuks pikendamiseks, kuna toda on siiski pisut vähe. Muidugi, kasuks tuleks ka vähene kogemus mõistatusmängude valdkonnas, et nuputamine rohkem aega võtaks.


Lisaks ülimalt heale üksikmängule on võimalus mängu mängida ka koos sõbraga, kes on siis kas sinu kõrval diivanil või teisel pool ekraani. PS3'e omanikel on põhjust eriliseks rõõmustamiseks, sest nemad saavad mitmikmängu kaaslaseid ka arvutiversiooni omanike seast leida, lisaks saavad nad Steamist mängu tasuta alla laadida kui PS3'el uus originaalversioon juba soetatud on. Häid asju jagatakse ka teistele, sest nüüdseks on ilmunud juba tervelt kaks plaaditäit Portal 2e soundtracki, mis mõlemad on internetis täiesti tasuta allalaetavad!


Ka Portal 2'e lõpus jäi mängijal kook saamata, kuid sellest ei teki probleemi, sest mäng ise maitseb sama magusalt kui mitte rohkemgi. Kel mõistatusmängud meeltmööda, neil tasub selle mängu soetamist raudkindlalt kaaluda ning seejärel positiivse otsuseni jõuda. Teiste žanrite austajail niisamuti, sest Portal oskab ennast armastama panna!

1 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Oh sa puts, sdea peaks küll proovima.

 
Mängumaania © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions