"Dead Island: Riptide" pole otseselt küll järg mängustuudio
Techland zombiseiklusmängule "Dead Island", aga samas pole
tegu ka lühikese allalaaditava lisaga, vaid sellise vahepealse
osaga, mis sõna otseses mõttes ei jää mahult ega suuruselt maha 2
aasta vanusest külastusest zombiesaarele.
Tegu
ei ole elavatest surnutest kubiseva ellujäämisõudusega, vaid pigem
on seda lihtne nimetada kiireks seikluseks ja meelelahutuseks, kus
zombide vastu võitlemine on muudetud täiesti tavaliseks, kiretuks
ja pingevabaks jalutuskäiguks.
Endiselt
on lokatsiooniks zombidest kubisev saar, kuid seekord saab ühe
uuendusena valida senise 4 tegelase asemel hoopis 5 hulgast.
Ka surnud puhkavad |
Saart
saab endiselt uurida nii üksi kui ka läbi võrgu koos sõpradega.
See, mis töötas esimeses pole muutunud, kuid samas pole värskendust
saanud ka see, mis ei töötanud. Suurim erinevus seisneb kolmes
uuenduses: esimeses osas arendatud tegelase saab üle tuua
"Riptide"-i või alustada uut 15 arendusastmelt, tegevus
leiab aset uuel saarel ning seekord lisab vanadele tegelastele
värskust austraallasest rusikakangelane.
Sellega muudatused ka
piirduvad. Üldjoontes on tegu täpselt sama mänguga nii heas kui
halvas.
"Dead
Island"-i seeria eristub teistest avatud maailmaga FPS mängudest
selle poolest, et leiab aset ilusal troopilisel saarel ja zombide
kõrvaldamiseks tuleb kasutada enamjaolt ainult erinevaid külm –
ja terarelvi. Mängija on ebasurnutega alati ninapidi koos.
Relvi
saab uuendada, parandada, osta ja leida. Neile saab külge siduda
tuld purskavaid keevitusaparaate ja rusikatele saab omandada
elektrilise löögiulatuse. Kahju ainult, et kogu selle arsenaliga
pole teha muud kui külastada ellujäänuid ja täita iga nende
ülimalt triviaalne palve. Esialgu kõlab küll hästi, aga kui oled
juba 10-ndat korda toonud mõnele hädalisele patareisid või koola
purke, siis võib tekkida kerge tüdimus.
"Dead Island"
pole loodud üksikmänguga. Seda peab mängima koos sõpradega, sest
muidu kaob lõbu ja esialgne huvi väga kiiresti. "Dead Island:
Riptide" reklaamib end kui tõsist ellujäämisõudust, kuid on
tegelikult sõbraga lõbutsemiseks mõeldud meelelahutuslik seiklus
ja seda silmas pidades tulekski seda mängida.
"Dead
Island: Riptide" on mäng selle kõige labasemas, otsesemas ja
piiratud tähenduses. Kõik, mida teed, on väga mängulik. Isegi kui
lugu üritab sind veenda, et tegelased peaksid sulle korda minema,
kujuneb nende emotsionaalse osa suurendamine üheks kõige suuremaks
naljanumbriks.
Mõnes mõttes sobib siia väga hästi filmimaailmast
pärit termin "b-film" ja selle järgi on "Dead
Island: Riptide" "b mäng", kus mängu loojad pole
tõsiselt võtnud ei lugu ega tegelasi, vaid on selle asemel surunud
nii palju erinevaid elemente ühte mängu kui üldse võimalik.
Vaatamata
ilmselgetele möödalaskmistele teeb "Dead Island: Riptide"
ühte asja väga hästi. Selleks on muidugi võitlus RPG elemendis.
Midagi väga nakkavat on süstemaatilises relvade uuendamises ja
ebasurnute rivide vähendamises.
Olgugi, et mängufüüsika töötab
kohati sellele tegevusele vastu ning graafilised probleemid muudavad
sageli ka kõige lihtsama kokkupõrke zombidega üpriski kummaliseks
nähtuseks. Seda juhtub tihti, kuid õnneks või kahjuks on Techland
sellest väga teadlik ja seetõttu ongi panustanud palju tõhusale
võitlussüsteemile ja avatud saare võimalikult laiaks ajamisele.
Kokkuvõte: Esimese osa fännidele rahuldav lisa, kuid tänapäeva FPS mängude suhtes on latt endiselt väga madalal.
Hinne:
2/5
Arvustus ilmus esmakordselt augustikuu [digi]-is.
0 kommentaari:
Postita kommentaar