Midagi
peab ikka väga valesti olema, kui näiteks 1999. aastast pärit esimese PlayStationi vampiirikeskne mäng "Countdown Vampires" on
mängumehaanikalt ja üldse mängivatuselt palju kutsuvam kui 14
aastat hiljem valminud samateemaline "Dark".
"Dark"
on poolik nii animatsiooni, stsenaariumi kui ka tasemete kujunduse
poolest, kuid sisu ja disaini osas on saavutatud tegelikult väga hea
kooskõla. Peategelaseks on Eric Bane, kes ärkab kummalises ööklubis
ja avastab, et on öö jooksul vampiiriks muudetud.
Pimedusega löödud |
Kohe selgub ka
tõsiasi, et kui Eric ei joo teda ebasurnute armeega liitnud
vampiiri või siis väga iidse vereimeja verd, muutub ta arutuks
koletiseks. Eric asub teekonnale enne kui on hilja, avastades
seejuures vampiiride salajast maailma, nendevahelisi mahhinatsioone
ja varjudesse peitunud koletisi. Seebine lugu, kohutavad dialoogid ning mannetu püüdlus põnevust tekitada teevad "Dark`ist" väga kummalise elamuse.
Kohatised sarnasused "Vampire:
The Masquerade" on vaid ajutised. Mängu kunstilises küljes,
disainis ja maailma loomes on peidus teatav grandioosne ilu. Peidus,
sest kõik muu on nii ebaõnnestunud, et kipub varjutama mängu
tõeliselt häid omadusi.
Nii
nagu pole mängu nimega palju vaeva nähtud, pole väga suurt tööd
rakendatud ka loosse ega selle arendusse. Iga mängusisene video on
nagu mannekeenidest kõhurääkijate kokkutulek. Emotsioon puudub,
animatsioon on puudulik ning pealelugemine külm ja täiesti tundetu.
Lugu iseenesest oleks isegi huvitav ja mängitav.
Eric Bane peab
ennetama oma enneaegse koletiseks muutumise, kuid teekond sinna ja
tagasi on täis okkaid ning mitmeid pöördeid. Nii kommenteeriksin
mängu sisu, aga väga raske on seda meenutada hea sõnaga kui selle
esitus on piinlikult halb ja algeline..
Teine hea omadus on aga mängu disain. Erinevate võimete puhul on
segatud lillakas pimedus sinakate ja punakate toonidega ning see loob
päris kena ja teistest eristuva värvitoonidega maailma, mis üritab
luua oma nägu ja tegu. Seda aga ei juhtu, sest pealkirjas viidatud
pimedust pole kuskilt leida. Mängu eesmärk on iga tase läbida
hiilides ja seda tehes peab alati varjudesse peituma.
Pimedus peaks
olema vampiiri parim sõber, kuid mingil väga vasturääkival
põhjusel on suur osa mängu "pimedusest" lihtsalt natuke
hämar ja enamjaolt liiga valge. Olles alles lõpetanud "Metro:
Last Light`i" on mul varjudest ja pimedusest üsna hea tundmus
ja "Dark`i" puhul on see lihtsalt natuke naeruväärne.
Kui
võtta mängumehhaanika ja võitlussüsteem äratuntavate mängude
kaudu kiirelt kokku, siis "Dark" on natuke "Thief`i"
kolmanda isiku vaadet meenutav hiilimismäng, kus on kasutuses
"Dishonored`i" stiilis aega aeglustav võimete valimise
süsteem ning igale mängule kohustuslik punktisüsteem võimete
täiustamiseks ja vanade uuendamiseks.
Tegelase liikumises, võimete
kasutamises ja vaenlaste maha võtmises puudub osaliselt tänu
poolikule animatsioonile igasugune sujuvus, hävitades ära ka selle
kõige elementaarsema meelelahutuslikuma osa. Rääkimata
hiilimisest, millele mäng niivõrd palju rõhutab.
Kokkuvõte: "Dark" on kehv. Mängitavus on pea olematu. Disain ja stiil on omapärased, aga seda
ei saa nautida, kui mäng ise mõjub poolikuna.Hinne: 2/5
Arvustus ilmus esmakordselt septembrikuu [digi]-s.
0 kommentaari:
Postita kommentaar