Mis oleks kui maailm eksisteeriks ainult valguses ja
pimeduses valitseks sügavik? 2009. aastal internetis oma elu
alustanud ja nüüdseks täieõiguslikuks mänguks kujunenud
"Closure" võlub huvitava mõttega valguse ja varju
manipulatsioonist.
Raske
on olla originaalne, raske on pakkuda midagi uut ja seda veel
väikeste tootjate suures mängumeres. "Closure" on üks
nendest paljudest indie-mängudest, mis kipub kaduma samasuguste
väikeste mängude merre. Teatud sarnasus ülemöödunud aasta
"Limbo`ga" ja seotus "The Binding of Isaaci"
loojatega tõstab aga "Closure" leidlike indie-mängude
piedestaalile ja laseb tal särada omas valguses.
Valguse mängud pimeduses |
Oma
valgus on selles must-valges maailmas ülioluline, sest ainult see,
mis on mähitud valgusesse eksisteerib sinu jalge all. Ülejäänu on
suur pime tühjus. Tühjus täitub ruumiga kui sisened pimedusse
valguskeraga. Kohe kui valgus jääb selja taha, kukud pimedusse.
Esialgu on selline maailmatunnetus väga segadusttekitav, kuid mängu
kiire rütm tagab, et peale paari tasandit oleksid oskused käes.
Vaatamata aja jooksul tekkivatele oskustele, suudab "Closure"
ikkagi üllatada ja kukutada sind taas pimedusse.
Mängu
alustad kummalise ämblikulaadse olendina.
Hiljem kanduvad rollid üle
veel kolmele inimtegelasele ja kolmele suuremale paigale täis
valgusallikatega lahendatavaid mõistatusi. Paigad jaotuvad tehase,
metsa ja karnevali vahel. Iga uut tasandit iseloomustab suurepärane
helidisain ja kunstnikutöö, mis maalivad erinevate tegelastega
läbitavatest tasemetest üsnagi unenäolise ja kohati isegi väga
košmaarse nägemuse.
Kokkuvõte: Küllaltki nupukas pusleplatvormikas, mis panustab rohkem elamusele kui mõistatuste keerulisele tasemele. Samas pole siin ka midagi väga lihtsat.
Hinne: 4/5
Arvustus ilmus esmakordselt 2012. aasta novembrikuu [digi]-s.
0 kommentaari:
Postita kommentaar