"Sanctum 2"
on omapärane kooslus tornide
kaitsmise strateegiast ja esimese isiku vaates tulistamisest, mis
kahjuks eelistab tulistamist strateegiale. Unreali mootoril
valminud esimene "Sanctum" polnud minu jaoks just see kõige
meeldivam kooslus. Esimese osa põhjal ei saanud strateegiahuviline minus piisavalt
väljakutseid ja tulistamismängude fänn minus ei saanud just väga
rikka kogemuse osaliseks.
Teine osa teeb mitut head asja korraga, aga
unustab ära, mida tahab saavutada või mis rolli tahaks niigi
karvaseid ja sulelisi täis mängumaastikul omada.
FPS kohtub strateegiaga |
"Sanctum 2-es"
tuleb ülistiilsete futuristlike seadeldiste ja relvade abil luua
baasi keskel asuva hinnalise tuuma ümber läbimatu labürint ja seda
turvavad kahurid, kuulipildurid ja muud kaitsemehhanismid. Kindla aja
möödudes või ise valmisolekust märku andes saabuvad tulnukad, kes
üritavad iga hinna eest sind ja sinu tuuma hävitada. Mida keerukam
on labürint ja mida rohkem on kaitset, seda väiksem on võimalus,
et nad tuumani jõuavad. Iga matši järel saab täiustada torne,
relvi ja iseennast.
Enne matši tuleb eelkõige panustada parima
võimaliku strateegia väljamõtlemisele, aga mängija käsutuses
oleva kahe relvaga vaenlaste pihta tuld andmine ei ole strateegia,
vaid lihtsalt tulistamine. Tornid küll kaitsevad ja neid saab
igatpidi kasutada, aga FPS mängija olemasolu ja mõju tundub olevat
minimaalne ja sama kehtib ka strateegilise osa kohta.
Tulistamismängu
osa suurendamiseks ja pinge parandamiseks on mängijale antud korraga
kätte kaks relva ja mõlemal on ka alternatiivne tulejõud. Mõlemad
relvad peavad teatud kuulide arvu tulistamise järel laadima ja nii
vahetadki kogu aeg relvi omavahel, olles ise samal ajal tule all -
see annab juurde pinget ja tunnet, et liigselt paigal püsides ja
niisama tulistades ei saa ikka hakkama.
Õnneks on mäng tehtud
piisavalt raskeks. Vaenlased pole kergemate killast, raha ja varusid
ei jagata niisama - kogu strateegia peab väheste olemasolevate
jõududega ära kasutama.
Pingsat mõttetööd
labürintide ehitamises osas ja ühe kaardi kontrollimist oma
äranägemise ja võimekuse järgi pakutakse vähem kui võiks
eeldada, aga siiski piisavalt, et olla vajalik osa mängust. Üksi
mängides saab iga matsi järel valida 4 tegelase vahel ja sul on ühe
matši jaoks ühte kindlat tüüpi relvad. Koos sõpradega või
võrgus mängides on kõigil erinevad relvad ja nende funktsioone
saab grupi liikmete vahel lahingutandril oskuslikult jaotades väga
tulemuslikult ära kasutada.
"Sanctum 2" keskendubki kõige
rohkem mitmikmängule, mis on ühtlasi ka mängu üks kõige
suuremaid väärtusi. Fookus on grupiga koos töötamisel,
meeskonnaga tulnukate hävitamisel, tuuma kaitsmisel ja labürindi
ehitamisel. Relvade, tornide ja erinevate võimetega tegelaste
uuendamine pakub vaheldust ja vajalikus koguses põnevust uueks
matšiks valmistumisel. Mängija progressi ja tähtsust meeskonnas
kannustab pidevalt uusi võimeid lahtilukustav taseme – ja
punktisüsteem.
Mäng kukub läbi aga selles, et üritab rohkem olla tulistamismäng
kui tornide kaitsmise strateegia. Vaenlaste tulek on igav ja
ühesuunaline ning varieeruvust on vähe. Väljakutse seisneb ainult
raha ja varude hoidmises ning nende strateegilises kasutamises, aga
mitte vaenlastega võitlemises. Tulistamismängu olemust lõhub aga
see, et relvadel ja nende uuendustel ei ole vaenlaste pihta lastes
tuntavat tulejõudu. On ühte ja on teist, aga pole ühte selget
pidevat joont.
Algupärane "Sanctum" keskendus rohkem
strateegiale ja vähem tulistamisele. Teise osaga on vastupidi - tundub, et mõlemat korraga ei saa. "Sanctum 2" pole hea
strateegilises lähenemises ja tulistamismänguna on see samuti väga
puudulik.
Kokkuvõte: Võib-olla
ei pea tornide kaitsmise strateegia olema FPS žanris, sest "Sanctum
2" ei tee kumbagi just väga hästi kui suurepärane mitmikmäng
välja arvata.
Hinne: 3/5
Arvustus ilmus esmakordselt septembrikuu [digi]-s.
0 kommentaari:
Postita kommentaar