Quantum Conundrum

esmaspäev, 12. august 2013

Pärast “Portalit” tulgu või veeuputus, aga tuli hoopis “Quantum Conundrum”. Sageli ka “Portali” mõtteliseks järjeks peetav puslede mõistatamisel ja olukordade lahendamisel põhinev mäng tallub üsna sarnaseid radu, kuid tunnetus on siiski hoopis teine. 
Valve poolt toodetud ja seejärel koheselt maailma vallutanud “Portali” ühe endise peadisaineri uusim katsetus pusletüüpi mängude seas on omapärane ja huvitav, kuid ei küündi “Portal” ja “Portal 2” poolt seatud kõrgusteni, mis ei tähenda aga et eksentrilise teadlase mõisas erinevate eksperimentaalsete masinate poolt tekitatud puslede lahendamine poleks hea ajaviide. 
Kvantmõistatuse võlud 
Kui “Portal” vaatles ulmelise kallakuga tulevikku, siis “Quantum Conundrum” suundub tagasi PS1 aegadesse ja omandab endale mõnusa retrohõngulise mõõtme. Visuaalselt väga mitmekesine värvipalett ning muinasjutulaadne jutustamisviis tagab väga mõnusa äraolemise. Alguses saab mängija pika tutvustuse osaliseks, kuid selle möödudes algab koheselt ühelt platvormilt teisele liikuv puslede lahendamine ehk uks sinu taga sulgub ning uue ukse avamiseks pead lahendama mõistatuse. 
Need on aga iga kord erinevad, sest võimalik on kontrollida erinevaid dimensioone. Ühes dimensioonis muutuvad kõik objektid kergemaks ja teises näiteks raskemaks. Veel saab manipuleerida aja ja gravitatsiooniga. Hea ja kiire tempoga mitte kuigi keeruline mõistatamine tagab sujuva liikumise läbi tasemete, mis pole erakordne ei graafiliselt ega visioonilt, kuid võlub toreda retrohõngu ja jutustamislaadiga. 
Kokkuvõte: "Quantum Conundrum” on juba pealkirjana paras suutäis, kuid siiski on vägagi veidra teadlase labürinti meenutavas mõisas ringi jalutamine ja tema leiutiste tekitatud mõistatuste lahendamine juba seiklus omaette. 

Hinne: 3/5

Arvustus ilmus esmakordselt 2012. aasta novembrikuu [digi]-is. 


 
Mängumaania © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions