2009. aastal Something
Awful netifoorumist sündinud müüt koletust Slender Man-ist on
endiselt elus ja vägagi ohtlik. Järg eelmisel aastal ilma teinud
ühetasemelisele õudusmängule "Slender: The Eight Pages"
täiustab tasuta versiooni igast küljest, kuid samas rikub ära ka
selle loomuliku elemendi, mis tegi originaali nii edukaks.
See
element on aasta hiljem sama, kuid mitmeid kordi täiustatud Unity
mootori peal valminud "Slender: The Arrival" puhul
osaliselt kaotsi läinud. Seekord on ühe taseme asemel 5 peatükki
ning lugu räägib naisest, kes otsib taga oma kaduma läinud
sõbrannat.
Proloogina esitletud imeilusa graafikaga esimene peatükk ja uut mootorit täie jõuga ära kasutav teine peatükk lehekülgede korjamisega on täis tõhusaid hirmutajaid ja õuduselemente. Pinge ei kustu, hirm ei kao ja õudus ei väsi. Teiste peatükkide kohta ei saa kahjuks sama öelda.
Kolmas
peatükk mägede vahel paikneva kaevanduse tunnelites pakub täiesti
uut lähenemist. Vastaseks polegi ainult pintsakus näota kuju, vaid
juurde on lisatud ka moondunud näoga poisike. Kolmas peatükk ongi
ehe näide sellest, kuidas asja suureks ajamine kaotab ära ka kõige
elementaarsema õuduse.
Pinge asendub sundusega leida üles kõik generaatorid ja õudus muutub tüütuks kui tead, et mängu etteantud reeglid väga sageli ei tööta ja Slender ning väike näota poiss suruvad sind kogu aeg ebaõiglaselt nurka. Neljas ja viies peatükk ei korda sama viga ja pakuvad taas tõelist elamust.
Proloogina esitletud imeilusa graafikaga esimene peatükk ja uut mootorit täie jõuga ära kasutav teine peatükk lehekülgede korjamisega on täis tõhusaid hirmutajaid ja õuduselemente. Pinge ei kustu, hirm ei kao ja õudus ei väsi. Teiste peatükkide kohta ei saa kahjuks sama öelda.
Vana õudus uue kuues |
Pinge asendub sundusega leida üles kõik generaatorid ja õudus muutub tüütuks kui tead, et mängu etteantud reeglid väga sageli ei tööta ja Slender ning väike näota poiss suruvad sind kogu aeg ebaõiglaselt nurka. Neljas ja viies peatükk ei korda sama viga ja pakuvad taas tõelist elamust.
Igas
peatükis on erinevad asjad, mida pead leidma - 8 lehekülge metsas,
6 generaatorit kaevanduses (kõrgemal raskusastmel tuleb koguda ka
bensiinikanistreid), 8 akent ja ust majakeses ning unustamatu
põgenemine läbi põleva metsa.
Endiselt taskulamp ja kaamera |
See muidugi näitab kuivõrd õhkõrn ja ebahuvitav on 5 peatüki vahele traageldatud lugu. Elementaarne osa stiilis "mine sinna ja tee seda" on muidugi olemas. Õnneks on tasemete disain, uus ja väga ilus graafika ning õudus täiesti omal kohal.
Unity mootori ilu |
Eraldi
tooks välja proloogi, kus näeme esimest korda ka õhtupäikese käes
ilutsevat metsaalust. Majakese poole kõndides hakkab päike loojuma
ja kohale jõudes on juba kottpime. "Slender: The Arrival"-i
pimedus on aga kõikehaarav ja üsnagi ahistav. Pisuke taskulamp
näitab ainult kitsast koridori. Kõik muu on haigutavas pimeduses.
Laastatud majas ringi käies ja seintele soditud pahaendelisi joonistusi lugedes hakkab mängu pingeline aura tõeliselt tööle. Raske on unustada ka maja pesuruumis olnud raadiot, kust hakkas sisse lülitamise järel kostuma vägagi sobilik rõõmsameelne, aga väga vali pala. Proovi siis sellise muusika saatel majas ringi käia.
Laastatud majas ringi käies ja seintele soditud pahaendelisi joonistusi lugedes hakkab mängu pingeline aura tõeliselt tööle. Raske on unustada ka maja pesuruumis olnud raadiot, kust hakkas sisse lülitamise järel kostuma vägagi sobilik rõõmsameelne, aga väga vali pala. Proovi siis sellise muusika saatel majas ringi käia.
Mängunarratiivi
seisukohalt on lugu vastavuses mängumehaanikaga hetkeni, mil kaotad
loo enda ära ja kadunuks see jääbki. Lugu ei esitata huvitavalt
(ainult läbi paberite ja joonistuste lugemise) ja seetõttu kaob
keskne süžee mängumehaanika korduvuse sisse ära.
Kokkuvõte: Tõeliselt
ilus graafika päästab ennastkordava mehaanika, kuid ühel hetkel
võib see ikkagi muutuda tüütuks ja hävitada eesmärgistatud
õuduse ja pinge.
1 kommentaari:
replica bags bangkok replica bags nancy replica bags uk
Postita kommentaar