Lisamaksetega tasuta võrgumäng ehk "free-to-play"
mudelis töötav mehitatud robotite võitlusmäng HAWKEN on mõnes
mõttes isegi veel indie-mängu staatuses. Kõik märgid on olemas:
piiratud eelarve, arendaja ja levitaja pole varasemalt ühegi mänguga
otseselt väga suurt tähelepanu pälvinud. Isegi kui HAWKEN valmis
väheste vahenditega, siis graafikas ja võitlussüstemis see küll
ei väljendu.
Mechade kõrge lend |
HAWKEN on "Call of Duty" või siis "Battlefield"-i tüüpi
võrgumängudest vähe huvituva jaoks ideaalne, sest tavapärast FPS
tunnetust on tugevalt modifitseeritud. Robotite juhtimine ei ole
esialgu lihtne, vaid nõuab harjumist. Juhised ja strateegia nõuab
õppimist ja kohe polegi võimalik relvade välkudes lahingusse
astuda. Mehitatud robotid on rasked, erinevate suuruste ja
funktsioonidega. Mõni neist on ka väga kohmakas, kuid see-eest
kasulik jälle teistel taktikalistel põhjustel. Seda arvestades peab
õppima selgeks hüppamise, lendamise, parandamise ja külglibisemise
taktika.
Muidugi on HAWKEN esimese vaate tulistamismäng, aga kunagi
ei teki tunnet, et on vaja ainult sihtida ja tulistada. Pärast
korduvaid katsetusi ja harjumist nõudvate oskuste arendamist avaneb
HAWKENi mahukas maailm täielikult.
Saadaval on 4 mängustiili: igaüks enda eest, meeskonnaga võitlus, lipu
kaitsmisele sarnanev generaatorite sisse lülitamine ja oma piirkonna
valvamine. Lisaks veel mängustiil, kus pead vastaste ridadest läbi
murdes täitma paagid vajalikus koguses energiaga, et sinu meeskonna
ründelaev saaks liikuma asuda ja vastase baas hävitada. Sama teeb
ka vastaspool. See, et kas otsid taga energiat, kaitsed
energiavarudega silkavaid kaaslasi või keskendud tule vastase
ründelaevale, on täiesti sinu valik.
Kaartideks on hävinenud
linnad, kõrbestunud alad ja sõjaväe komplekse meenutavad
lahingutandrid. Kaarte on hetkel vähe. Sellest on kahju, sest ühel
hetkel tahab hing ikkagi vaheldust.
Hetkel on eelmise aasta detsembris avatud beetaga turule sisenenud
HAWKENisse registreerinud end umbes 285 000 kasutajat, aga täpne
võrgus mängijate arv on teadmata. See pole aga probleem, sest
konkurente või meeskonnakaaslasi jagub alati.
Ainuke suurem ja
tegelikult väga tõsine miinus seostub tihedalt "free-to-play"
mudeli endaga. Nimelt peaks matšide kiirotsing tagama selle, et
mängin oma klassi mängijate vastu, kuid üldine tendents kipub
olema hoopis vastupidine. Ühel hetkel mängid oma võimete ja
oskuste piiril, aga teisel satud automaatselt serverisse, kus
valitsevad segamini mitu klassi kõrgemad vastased ja alles mänguga
tutvuvad turistid. Selline loogika kordub ja kordub, kuni loobud või
haarad rahakoti järele, et muuta oma robot veelgi võimekamaks.
Jällegi oleks sobilik mainida, et kohe suurte summade kulutamine ei anna
oskusi ega võimekust. Kui tõesti peab maksma, et võita, siis on
kadunud ka mängude mõtte üleüldiselt. Ma ei maksa, et võita. Ma
mängin, et võita. See ei ole muidugi ainult HAWKENi probleem, see
on juba kogu mängutööstust puudutav teema.
Kokkuvõte:
Tegemist ei ole robotite võitluse simulaatoriga ega ka tüüpilise
esimese vaate tulistamisega. Mechade ehk siis mehitatud robotite
juhtimine ja käsitlemine on piisavalt teistsugune, et HAWKEN mõjuks
eripärase ja isegi unikaalse võrgumänguna.
Hinne: 4/5
Arvustus ilmus esmakordselt maikuu [digi]-is.
2 kommentaari:
replica bags on amazon gucci replica handbags u4f44s7u33 replica bags turkey a fantastic read r2s71p4h79 louis vuitton fake replica bags in dubai g1q00m1v45 my latest blog post h3q67z5y12 replica gucci handbags 7a replica bags o6k73s4q62
o9y52v5b80 k3w60a5k26 o0l15c9l32 w5k43j5e87 w8t04u5h42 p4d51x3b21
Postita kommentaar