E3 2013 - Vahetud muljed

esmaspäev, 17. juuni 2013


Nonii, järjekordne E3 tuli ja läks. Või noh, on siiski veel jätkuvalt toimumas, ent suured pressikonverentsid on interneti vahendusel ära vaadatud ning esimesed muljed settimas ajusoppides. Mõtlesin tegelikult pikalt ja laialt kas ja kuidas seda kokkuvõtet kirja panna - kas jätkata sedasama stiili, mis eelmistel aastatel (sarkasm ja sapp) või teha seekord teistsuguselt. Sest noh, eks see E3 oli ise ka teistsugune, sest nüüdsest on kõik uue põlvkonna konsoolid nähtud ning uus ajajärk algamas, vana lõppemas...

Olgu juba ette hoiatatud, et kogu see kirjatükk on eelkõige enda mätta ostast vaadatuna kirjutatud, seega kogu jutt stiilis "miks sa seda eelistad, see on ju pask" jms võib juba eos kirja panemata jätta.

Tähelepanelikumad on juba tuttavad selle furooriga, mille Microsoft oma uue konsooli avalikustamisega tekitada suutis - kõik need jutud kohustusliku internetiühenduse kontrollist ja sellest, kuidas valitsused hakkavad inimesi läbi Kinecti piiluma, sest too viimane olla kohustuslik jubin, mida välja lülitada ei saa (hiljem siiski selgus, et natuke ikka saab küll). Olgu kuidas on, aga lihtsaks Microsoft asja enda jaoks ei teinud, sest häma aeti igast erinevast suunast ning pahatihti rääkis iga tähtsam nina oma versiooni asjade olemusest. Samal ajal oli Sony vait, peale veebruarikuist üritust ei tulnud seal vastuseid küsimustele, et kuidas nemad sellistele probleemidele vastu astuvad, millega Xbox juba maadlema hakanud on. Ja muidugi, et milline see karp välja nägema hakkab.


Esimesena astus tulle Microsoft. Kuna esmaesitlusel räägiti mängudest vähe, siis lubati seekord ainult mängudest rääkida. Ning põhimõtteliselt tuldi sellega toime, võiks öelda et üle aastate jälle üks täiesti normaalne pressikas MSi poiste poolt. Kui hakata plusse ja miinuseid välja tooma, siis tulemus oleks enam vähem järgnev:

+ Metal Gear Solid V oli üpris tugev algus. Mäng nägi lahe välja ning avatud maailma konseptsioon MGS seeria mängus on päris põnev. Tõsi, minu kogemused seeria teiste mängudega on minimaalsed ja seda parimal juhul, ent sellegi poolest tekkis huvi seda proovida. Seekord tegi Kiefer Sutherland häält ka, eks näis mis internetis levivatest kuulujuttudest nüüd saab, mille kohaselt olevat Sutherland ja Kojima mingit eriti vinget tünga tegemas ja tegelikult lõppmängus on siiski David Hayter see, kes oma vana rolli jätkab. Elame, näeme.

+ Microsofti punktid asendatakse päris rahaga, mis on omamoodi positiivne, sest hetkel istub mu kontol 40 õnnetut punkti, millega pole mul mitte kui midagi peale hakata. Isegi kõige närusem indie-mäng maksab vähemalt 80 punkti. Ning kui kusagi eksisteerib mõni, mis maksab pool sellest, siis tõenäoliselt ei taha ma seda näha. Elagu valuuta!

+ Osad eksklusiivid on ikka päris head. Endale jäid silma näiteks nii Dead Rising 3 (mis, kuigi tumedam ja tõsisem kui eelkäijad, tundus siiki üpriski lahe), Quantum Break (kuna tegemist on Remedy mänguga, siis huvi on tärganud) ja ma arvan, et maailmas leidub nii mõnigi inimene, kelle jaoks Killer Instinct on system seller. See Ryse oli ka täitsa okei, kuigi osad juba nimetavad seda WTE: The Game'iks. Endale jäi samas mulje, et need QTE osad olid seal vabatahtlikult käivitatavad (nupp vaenlase pea kohal, et alustada ilusat killing sequence'i a la God of War), et kellele ei kõlba, see klõbistagu mõõgavehkimisnuppu edasi.

- Järjekordne Minecrafti versioon. Et kui sul on 360 peal juba ostetud, aga tahad hoopis One'i peal mängida, siis ostad uuesti, naga!

- Wow-faktoriga mänge siiski polnud. Ei ole mitte mingisugust põhjust seda konsooli kohe esimesel päeval osta.

- Eelnevalt kerkinud probleeme ei adresseeritud, peale Sony esitlust muutusid osad otsused eriti kahtlast väärtust omavateks. Eks näis kas Microsoft võtab aru pähe ja teeb vajalikud muutused või jääb oma sõnale kindlaks.


Järjekord on läbi aastate sama, seega järgmine oli EA. Pakuti põhimõtteliselt sedasama mida igal aastal ja siis veel natuke:

+ Star Wars Battlefront tegi paljudel inimestel tuju heaks.

+ Mirrors Edge 2 tegi paljudel inimestel tuju heaks

- Keegi ei tea millal need mängud ilmuvad.

- Iga aasta räägitakse spordimängudest nagu oleks midagi hullult kardinaalselt muutunud. Aga ei ole. Pall on ikka ümmargune. Või ovaalne.

- Battlefield 4 näeb välja TÄPSELT samasugune kui Battlefield 3. Mõttetu uusversioon.


Ubisoft oli sama võrratu kui alati - üdini kohmetu huumor, mis tähendas seda, et tegemist oli eriti naljaka üritusega:

+ The Division oli päris korralik lõpp-punkt kogu nende showle. Üritati teist aastat järjest tugevalt lõpetada ning mäng oli ka kena ja puha.Ei olnud päris sama suur pomm kui seda oli eelneval aastal Watch Dogs, aga siiski päris korralik katse.

+ Aisha Tyler ei pruugi olla just kõige naljakam koomik eales, ent kõik puudused huumorisoones tehti tasa enesekindluses. Ning iseeenda üle nalja viskamine on ka suur pluss - #girlwood

- Kuigi Ubisoftil mänge on, siis tegelikult ei näidatud siiski nii väga palju - Assassin's Creed IV ja Watch Dogs mõlemad näitasid pisut treilerit ning siis poetati, et tänase päeva jooksul näitame teile veel asju, aga mitte praegu. See tähendas automaatselt seda, et gameplayd näidatakse Sony pressikal, mis omakorda tekitas kahtluse, et kas Sonyl tõesti pole midagi muud näidata.


Last, but not least - Sony. Paljude arvates E3 kõige tugevam pressikas ning kindlasti on nende "võitjaks" kuulutamine põhjustatud, ent kahjuks on selle põhjuseks pigem konkurendile ärapanemine, kui et ägedad eksklusiivmängud:

+ Sony ütles EI kohustuslikule internetiühendusele,  kasutatud mängude piiramisele ja hõikas välja odavama hinna. Sellele järgnes vägagi vali aplaus ja rõõmuhõisked.

+ Päris tore oli see, kui Sony pööras pilgu indie-developerite poole ning neid ka laval kõikidele esitles. Päris palju toredaid indie-mänge on uuele konsoolile tulemas.

+ The Order: 1886 tundus olevat üks päris põnev steam-punkilik eksklusiivmäng. Ootan huviga edasist infot.

+ Uute eksklusiivide koha pealt ei tule mul hetkel esialgu meelde midagi uut ja põnevat, mida oleks välja kuulutatud. Sinna hulka ei kuulu muidugi eelnevalt välja hõigatud Killzone'id ja inFamous'id.

- Kingdom Hearts 3! . . . ei olegi PS4 eksklusiiv, vaid tuleb ka Xbox One'i peale.

- Väga palju, ja ma pean silmas VÄGA, VÄGA PALJU oli selliseid mänge, kus Sony pakkus eksklusiivselt mingit ülimalt tähtsusetut kama - Diablo III's mingi Nathan Drake'i amulett, GTA V'ga mingid eraldi kõrvaklapid, muudes mängudes mingid lühimissioonid ja muud säärast rämpsu. Isiklikult vihkan sellist asja kõige enam - mäng on multiplatvorm, ent ometigi mind karistatakse kui otsustan seda teisel platvormil mängida.

- Eksklusiivsus ei tähenda eelmainitud prahti ehk miks näitab Sony enda pressikal Watch Dogsi, Assassin's Creedi, Destinyt?

- Ps Vita on surnud konsool. Jack Tretton võib ju rääkida mida tahes ja öelda, et meil on nii ja nii palju mänge ning tulekul samuti hästi palju asju, aga kui pihukonsoolist, mis peaks kestma veel aastaid ja astaid läbi kogu PS4ja eluea (teoorias), saab vähem tähelepanu kui oma täisväärtusliku eluea lõpus olev PS3, siis on asjalood halvasti.


Kokkuvõtvalt oli tegu siiski üle pika aja ühe väga E3ga, sest räägiti eelkõige mängudest ning muu üleliigne jäi tahaplaanile. Muidugi on siiani palju segadust mitme mängu ning ühe teatud konsooli ümber, ent eks näis kuidas need lahenevad. Sellised olid igatahes vahetud elamused, ehk analüüsin mõnda teatud aspekti hilisemates artiklites.

I'm out.


P.S. Nintendo tegi oma asja, näitas internetis videot, kuulutas välja kohustuslikud Mario Kartid ja asjad ning ei huvitunud sellest, mida teised temast arvavad.

0 kommentaari:

 
Mängumaania © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions