Mis juhtuks kui liita
kokku id Software`i "Rage"-i kõrbestunud maailm,
"Assassin`s Creed"-i võitlussüsteem, "Mass Effecti"
lugu ja tegelase karmat mõjutavate valikute ahelreaktsioon ning
lisada veel esialgseks tegevuspaigaks Riddicku mängu "Escape
From Butcher Bay" karm ja halastamatu vangla? Tulemuseks on väike vend nimega "Mars: War Logs" Lisaks
veel väike stuudio, väljastaja, eelarve ning mine graafikaga päris
mitu aastat tagasi ja ongi valmis küberpungilik "Mars: War
Logs".
Väike, aga tegus action-RPG |
Pärast Marsi pinna, kliima ja seal asunud
kolooniad hävitanud katastroofilist sündmust terve sajand tagasi on
punasel planeedil võmust võtmas kaks suuremat jõudu - vanu
traditsioone hindav Abundance ja peamiselt uuest põlvkonnast koosnev
Aurora. Marsi kõige väärtuslikum vara on selle kahanevad veevarud
ja see, kes kontrollib vett, kontrollib ka Marsil olevaid jõude.
Aurora ja Abundance on sõjas. Kogu planeet vappub lahingutest ja
ägedatest sõjakolletest. Auroral on aga üks eelis – nende seas
on Technomancerid, kes suudavad kasutada Marsilt leitud artefakte,
mis annavad neile poolmaagilise jõu. Umbes nagu biootiline jõud
"Mass Effect"-is.
Lugu algab Abundance`i
poolel sõdinud ja nüüd Aurora kätte vangi sattunud kummalise
nimega noorukist nimega Innocence. Kusjuures väga paljud tegelased
kannavad nende karakterit iseloomustavaid nimesid nagu Wisdom, Honour
või siis Morality ja Charity. Sõjajärgse trauma all kannatav
nooruk satub Aurora vangilaagrisse ja pärast vägagi kohutavat, aga
luhtunud katset tema elu järele, sõbruneb nooruk müstilise
sõjavangiga Roy Temperance.
Roy ongi mängu
peategelaseks. See omalaadse soenguga elunäinud veteran teab
täpselt, kuidas ja kellega rääkida, et saavutada oma eesmärk.
Võitluses karastunud ja luuramises vilunud Roy on mängija poolt
täiustatav – relvad, soomusrüü ja Tecnomanceri võimed.
Vestluste ning mängija valikute tagajärel moodustub Roy karakter –
hea või halb. Neutraalset pinda väga ei ole või vähemalt ei saa
sellisel moraalsel teekonnal mängu läbida nii nagu väga
must-valgel eetilisel tasandil. Koos põgenevad Roy ja Innocence
vanglast, jõuavad Aurora suurimasse linna ning lõpetavad oma
rännaku Marsi ühe ihaldusväärsemas tehases – floorat, faunat ja
kõike eluks vajalikku tootev Green Hope.
Graafiliselt, disainilt,
helitöölt, lavastuselt ja kunstiliselt jääb "Mars: War Logs"
maha kõikidest eelmainitud enamjaolt kolmik AAA mängudest. See
polegi olnud Spiders nimelise mängustuudio eesmärk. "Of Orcs
and Men" ja "The Testament of Sherlock Holmes" loonud
Spiders panustab kiirele ja tõhusale võitlusele, lihtsale ja
selgele mehaanikale ning mingil määral huvitavale ja loomingulisust nõudvale
enesetäiustussüsteemile. Lisaks veel moraalne vastutus loo arengu
jooksul tehtud valikute osas ning teadmine, et sinu otsused on
olulised. Mitte küll nii olulised kui näiteks "Mass
Effect"-is, kuid omas must-valges lähemises moraalse käitumise
osas õnnestub "Mars: War Logs" täielikult. Sisseloetud dialoogid tõmbavad päris tihti elamusest välja, kuid see ei muutu segavaks, sest "Mars: War Logs" teab väga hästi, et on väga vana-kooli mängulik, naiivne ja ühekülgne, kuigi üritab siiski enda natuke liiga tõsiselt võtta.
Vaatamata mängumaailmast
tuntud ja varem mitmeid kordi paremini teostatud elementidele muudab
"Mars: War Logs" need siiski enda omaks ja ei proovi teha
võimatut – ületada ületamatut. Lugu, maailm, tegelased ja Marsi
legendaarium on põnev. Marsil elutsev loomastik on valmis sind tapma
või aitama. Igal juhul jagub põnevust tundideks. Vabadus piirdub
siiski kitsaste koridoride ja mõne avatud õuega, aga kuna lugu
vabadust ei nõua, siis ei muutu see ka puuduseks. Vahetu kogemus oli hea. Pikemas perspektiivis kaob see aga kiiresti suuremate vendade tihedasse massi ära.
Kokkuvõte: Frank
Herberti "Dune"´i romaanidest ja tõenäoliselt ka David
Lynchi filmiadaptsiooni visuaalsest maailmast šnitti võtnud "Mars:
War Logs" pole kaugeltki mitte uudne, kuid vahel polegi see
õnnestumiseks vajalik.
Hinne:
4/5
Arvustus ilmus esmakordselt juunikuu [digi]-s.
0 kommentaari:
Postita kommentaar