"XCOM:
Enemy Unkown" on uus nägemus 18 aastat tagasi alguse saanud seeriast,
mis nüüdseks saanud juba viie järje osaliseks. Uusversioon on
ülesehituselt, mängitavuselt ja elamuselt taastanud väga palju
vana, aga lisanud ka palju uut.
Nagu
juba pealkirja järgi võib arvata, siis ründavad planeet Maad
kurjade kavatsustega tulnukad, kes asuvad kohe viivitamatult
inimkonda anastama. Õnneks on inimkonnal tagavarapadrun ning juba
aastaid on just selliste olukordade jaoks elus hoitud rahvusvahelist,
kuid väga salajast programmi XCOM, millel on võime ja vahendid
tulnukatega võitlusesse asuda.
Tegemist ei ole aga üksiku hundiga.
XCOM-i juhib nõukogu, mis koosneb paljudest teistest suurriikidest
ja kui mängija pole suuteline mõnda neist riikidest piisavalt
kaitsma, siis nad lahkuvad nõukogust ja mida rohkem riike nii
käitub, seda suurem on võimalus tulnukatele alla jääda.
Kõige
lihtsamalt öeldes on tegu käigupõhise strateegiamänguga, kuid
strateegia ei piirdu siinkohal üksnes lahingutega, vaid mängija
kätte usaldatakse terve maailma saatus ja see pole kerge ülesanne,
sest lisaks sõdurite võimekuse ja relvastuse arendamisele on
üliolulised veel teadustöö, baasi laiendamine ja uute sõdurite
värbamine. Mängu graafiline ilu ja asjakohasus tagab muidugi selle, et
teadustöö ei muutu hetkekski kuivaks ning ka lahingud on selle
võrra ka huvitavamad.
Mängija
võib võtta endale üks või kaks eelisarendust ja jätab teised
sinnapaika, kuid päris nii need asjad ei käi ja pikemas
perspektiivis leiad end hoopis nõukogu ees briifingut andes kaotust
tunnistamas. XCOM-i võimaluste rohkus ei tähenda, et mängija võib
eelisarendamiseks valida ainult mõned meeldivamad. Kõik ressursid
on omavahel seotud. Aegamisi sellest aru saades kerkib esile XCOM-i
tõeline pale kui maailma parim suvival
mode stiilis
pidevas arengus mäng, kus läbi kukkumine tähendab terve maailma
kaotust ja kus iga võit viib lähemale inimkonna dominatsioonile.
Mida rohkem võite, seda rohkem ressursse ja seda suuremaks muutub
sõltuvus minna kohe pärast igat missiooni laborisse, et panna
järgmine uuring töösse või siis liituda sõduritega barakkides ja
asendada juba lahkunud kamraade või arendada edasi juba
olemasolevaid karastunud sõjardeid.
Kampaania osa jätab väga
õnnestunult mulje, et sinu vastaseks on samuti oma baasi ja sõdureid
haldav tulnukas, kellel võivad olla samad probleemid ja kelle
käitumine baasi arendamise juures ei pruugi olla niivõrd erinev
sinu omast.
Mitmikmäng ei erine suures osas kampaania poolt
pakutust, kuid võimalus ainult 10 000 punktiga koostada oma
6-pealine meeskond loob väga pingelise ja leidlikkust nõudva matši,
kus vastaspoole asukoht ja strateegia sinu hävitamiseks on
looritatud nagu ka kaart, kus kuuled ainult vastase sõdureid
vaikselt jooksmas.
Kokkuvõte:
Kahju ainult, et XCOM ei paku võimalus astuda teisele poole
maleleauda ja proovida viivuks, mis tunne on olla vallutaja, aga see
ei ole miinus, vaid pigem suurest joovastusest tekkinud soovunelm.
Hinne: 5/5
Arvustus ilmus esmakordselt 2012. aasta detsembrikuu [digi]-is.
[VEEL ÜKS] ehk ühe mängu kohta on ilmunud mitu arvustust. Loe ka Mängumaanias eelmise aasta oktoobris ilmunud arvustust.
Hinne: 5/5
Arvustus ilmus esmakordselt 2012. aasta detsembrikuu [digi]-is.
[VEEL ÜKS] ehk ühe mängu kohta on ilmunud mitu arvustust. Loe ka Mängumaanias eelmise aasta oktoobris ilmunud arvustust.
0 kommentaari:
Postita kommentaar