Viimase aja jõulisemal
mängumootoril Cry Engine 3-el põhinev "Sniper: Ghost Warrior
2" viib meid sihiku taha nii nagu nimi viitab, kuid soovitud
elamuse saavutamine nõuab siiski väga palju tööd.
Snaiprimängudest
rääkides on olemas lahingusimulaatorid nagu "ARMA" ja
"Operation Flashpoint" seeriad, kuid need on mõeldud kõige
muu kui ainult ühe relva käsitlemise jaoks.
Viimastel aastatel on
tekkinud kaks uut snaiprimängu seeriat: "Sniper Elite" ja
"Sniper: Ghost Warrior". Esimene leiab aset sõjaaegses
Berliinis ning eelistab distantsi sinu ja vaenlase vahel, teine aga
seikleb mööda tänapäevaseid konflikte, mis tõesti tekitavad
tõelise snaipri tunde. Vahele on segatud ka intensiivset
lähivõitlust ja natuke liiga automaatset nugademängu.
Snaipri valud ja rõõmud |
"Sniper: Ghost
Warrior 2" arendaja City Interactive uus peatükk esimesest
osast väga palju ei erine. Graafiliselt küll, sest džungleid ja
hävinenud linnaosasid Sarajevos loob seekord Cry Engine 3. See aga
ei tähenda sugugi, et snaiprina on võimalik hiilida tuule käes
õõtsuvate rohuliblede vahel ja et relvaga piirkonda vaadeldes
blokeerivad vaatevälja reaalsed puulehed.
Isegi ka kõige kõrgema
seadistuse peal mõjub maailm nagu väga ilus ja sügav taustapilt,
kuhu ei tohi lähemale minna, ega detaile uurida. Muidu võid saada
suure pettumuse osaliseks, sest loodus osutub lähemal vaatlusel
tapeediks ja elutuks pildiks, mis polegi mõeldud enese peitmiseks ja
kamuflaažiks. Sellest pole aga hullu, sest läbi sihiku džunglit
või linna vaadeldes on iga punkt ja vastane sinu kuuli
tabamisulatuses.
Snaipriks
olemine eeldab teatavat vabadust. Võimalust olukorda vaadelda ja
hinnata. Kalkuleerida kaugust, tuule kiirust ja suunda. Kergematel
raskusastmetel seda võimalust ei ole, kõrgematel küll. Kõige
olulisem on võimalus olukorda lahendada vastaste liikumise põhjal.
Snaiprina peaks olema võimalus ise valida, kuidas piirkond
vastastest puhastada.
"Sniper:
Ghost Warrior 2" arusaam vabadusest ja snaipriks olemise
võimalustest on üsna piiratud. Seda eriti juhul kui järgid kõiki
mängu juhiseid. Sel juhul muutub tasemete läbimine väga
ennastkordavaks ja monotoonseks. Esimesed missioonid nõuavad
kannatlikust, sest tõesti kõik on ette kirjutatud ja isegi vastaste
asukohad on ette antud. Mäng isegi karistab sind selle eest kui ei
tee nii nagu juhistes kirjas. Vana hea piirkonnast väljumise hoiatus
on samuti olemas. Siinkohal ka range soovitus: iga missioon tuleks
lahendada nii nagu juhised ette näevad, aga juhiseid saab alati
teisiti tõlgendada.
Mäng
muutub huvitavaks, elavaks ja reaalselt pingeliseks võitluseks
päästikule vajutamise kiiruse ja sihtmärgi tabamise oskuse peale
kui liigud mööda suhteliselt piiratud kaarti nii nagu ise soovid,
aga samas täidad ka kõik nõudmised. Missioonid on perfektselt
lahendatavad siis kui ükski alarm ei lähe tööle ja vaenlane ei
märka, et tema relvavennad muudkui kaovad ja kaovad.
Omal
algatusel piiranguid lõhkudes ja spontaanselt kaardil ringi liikudes
muutub "Sniper: Ghost Warrior 2" tõsiselt nauditavaks.
Tekib küsimus, miks luua piiranguid sinna, kus peaks olema vaba
valik ja miks piirata snaipriks olemise vabadust kui see peaks olema
omaette eesmärk.
Kokkuvõte: Kiirelt
läbides hakkab ennast kordama, kuid aega maha võttes, juhiseid
eirates ning ise maad kuulates omandab "Sniper: Ghost Warrior 2"
hoopis kõrgema väärtuse.
Hinne: 3/5
Arvustus ilmus esmakordselt aprillikuu [digi]-s.
0 kommentaari:
Postita kommentaar