TNT Racers

esmaspäev, 27. juuni 2011



Artikli autor: Jaak Timberg


Nähes esmakordselt mängu TNT Racers lühikest tutvustusvideot mõtlesin endamisi, kas tõesti on juba unustusse vajunud kihutamismängud Death Rally ja Ignition kohtunud kusagil automängude kokkutulekul, kus üks asi viis teiseni ning tulemuseks... sohilaps nimega TNT Racers (khm!).

Kuid nii need asjad päris ei käi. Selgus hoopis, et TNT Racersi väljaandja ega arendaja pole mitte mingil moel seotud ei Ignitioni ega Death Rally'ga. Taustainfona võiks vast mainida nii palju, et mängu arendajaks Saksa mängutootja Keen Games ning väljaandja on Saksa arvuti- ja konsoolimängude kirjastaja dtp entertainment - viimane tuntud kui näiteks Divinity II: Ego Draconis ja Venetica väljaandja.


Igatahes ei olnud enam võimalik aega raisata ja tuli asuda kibekähku tutvuma TNT Racers'iga lähemalt, sest olgem ausad – oma lihtsuses lõbusad, pealtvaates kuid samas kolmemõõtmelised kihutamismängud on tänapäeva mänguturul ikka suhteliselt haruldased. Veel enam on selge see, et eriti haruldased on selles samas žanris just need automängud, mida võiks pidada tõeliselt headeks mängudeks.

TNT Racersi proovides jäi mulle kohe silma mängu heas mõttes lihtne ning kasutajasõbralik ülesehitus, mis kajastub piisavalt minimalistlikes menüüdes, mängusiseste sätete hulgas, kui ka kiiruses, millega on võimalik otse mängu söösta. Mis kõige tähtsam, TNT Racers ei koorma mängijat kümnete lisavalikutega. Soovijatele on need olemas (nt. vihm/lumi rajal, mängusiseste üleskorjatavate boonuste valik jne), aga neid ei pea näppima. Algusmenüüst võib soovi korral mängu jõuda umbes kümne sekundiga. Märkimisväärne on ka mängusisene laadimiskiirus (kus raja laadimine võtab mõne sekundi – võrreldes mõnekümne sekundi pikkuste laadimisaegadega, mis kimbutavad mitmeid tänapäeva mänge).


Erinevate mängutüüpide suhtes on TNT Racers jäänud kindlaks proovitud ning töötavate lahendustele. Mängutüüpide seas on esindatud:

"Knock-out" mängutüüp - võidab see, kes jääb viimasena rajale.
Ajapeale kihutamise mängutüüp – võidab see, kes kogub kindla ajaühiku jooksul enim punkte.
Ringide läbimise mängutüüp – võidab see, kes kogub määratud ringide jooksul enim punkte.
Punktide korjamise mängutüüp – võidab see, kes saab esimesena kokku vajaliku arvu punkte.

Punkte aga saab teenida näiteks rajalt medalite korjamise, esimesena finišijoone ületamise või vastaste lihtsalt pilbasteks tulistamise käigus. Ja oi kui lõbus see vastaste kiusamine selles mängus on!


Kõik rajad on täidetud humoorikate üleskorjatavate lisadega nagu näiteks miinid, kahur, RAKETIHEITJA, James Bondi filmidest tuntud õliprits ning loomulikult saab kasutada ka kõigi suurt lemmikut, milleks on ei miski muu, kui ikka vana hea hiigelvasar, millega rajale lajatades hakkab maa värisema ning vastased kaotavad juhitavuse (sind loomulikult see maavärin ei mõjuta, sest see on loogiline ja su auto katusel on hiiglaslik vasar).

Mängul on olemas ka kohaliku ja võrgus toimuva mitmikmängu tugi. Kahjuks tuleb tõdeda, et võrgumänguna ei ole TNT Racers eriti populaarne ning võib tekkida raskusi endale võrgus vastaste leidmisega (või kui neid vastaseid on, siis ei ela neist enamus meiega ühes ajatsoonis). Õnneks on olemas mängul aga neetult lõbus kohaliku mitmikmängu tugi, mida saab mängida ühe mängukonsooli taga kuni nelja mängijaga.


Kohaliku mitmikmängu eripäraks on TNT Racersi puhul tüüpilise ekraani jagamise (splitscreen) võimaluse puudumine. Viimane tähendab seda, et kui mängida ainult kahekesi ja üks võistlejatest jääb ekraanilt välja, lisatakse ekraanile jäänud võistleja punktisummale mõned plusspunktid ning mõlemad võistlejad asetatakse üksteise kõrvale ning võistlus jätkub samast kohast, kus see enne pooleli jäi. Kui aga mitmikmängus on rohkem kui kaks mängija (või siis näiteks kaks tavamängijat + kaks tehisintellekti poolt juhitud vastast) tuleb mängu müstiline "shadow racer" funktsioon.

"Shadow racer" (varisõitja) funktsioon tähendab seda, et võistluse käigus plahvatanud või pildilt välja jäänud mängija tekkib automaatselt teiste võistlejate lähedale ja saab jätkata võistlust. Vahe on aga selles, et mängu uuesti tekkinud varisõitja auto on lühike aja jooksul teistest veidi kiirem, ei põrku kokku teiste autodega ning saab kasutada ainult varisõitjale kättesaadavaid lisasid, mille abil on võimalik osa kaotatud ajast või punktisummast tagasi teenida.

Teatud mänguritele võib varisõitja idee teoorias arvatavasti kergelt totter tunduda. Praktikas on lood aga teisiti ning kinnitame, et see funktsioon rokib! Just nii, rokib. Varisõitja võlu peitub selles, et kuigi see loob võistlusel kaotusseisu sattunud mängijale väikesed eelised, ei garanteeri see talle kohe kindlasti mitte võitu, sest isegi juhul kui varisõitja suudab mängu parima ralliässa rajalt ajutiselt kõrvaldada, naaseb see sama ralliäss ise varisõitjana rajale ning talle avaneb täpselt samasugune võimalus õigluse jalule seadmiseks. Lühidalt teeb varisõitja funktsioon mängu lõbusamaks ja on TNT Racersi tootja poolt hästi läbimõeldud ning töötab.


Sama hästi töötab ka vastseid juhtiv tehisintellekt, kes arvatavasti ei suudaks vilunud küberralliässadele pikemaks ajaks konkurentsi pakkuda, küll aga suudab algajaid või tavamängureid päris korralikult kimbutada. See tehisintellekt suudab su autot tulistada, sulle teele miine või õli paigaldada, vahel on ta koguni nii heas tujus, et lausa kostitab sind raketiga ning selle kõige juures suudab ta ka rajal püsida. Siinkohal rõhutan taas, et tegemist pole kindlasti rallimängude tehisintellekti tipuga, sest TNT Racersis ei võta vastane alati veatult kurve, ei korja üles kõige paremaid lisasid ega suurima punktisummaga medaleid. Teisisõnu see tehisintellekt mõjub inimlikult enamus mänguritele. Kui aga mänguri rallioskused hakkavad inimvõimete piiridele lähenema, tuleks arvatavasti mõne teise mängu poole vaadata või kutsuda vastaseks mõni osav sõber.

Spikefoxi poolt täname spetsiaalselt mängu tootja kujundusosakonda, kes on suutnud TNT Racersis luua lõbusa ja värvilise visuaalse lahenduse, mis meenutab oma stiililt Ignitioni või Fat Princessi. Kõik mängus olevad autod, puud, teed, kosed, takistused ning mäed näevad minimalistlikud ja lahedad välja, kuid samas on ümbruskonnas säilitatud piisavalt detailsust, et pakkuda radu läbivale mängurile humoorikalt stiliseeritud ja omapärast silmailu. Radade kohal lendavad linnud, tee ääres kakerdab mõni karu või pingviin, vot just sellised peavadki õiged autode võistlusrajad olema!


Eriti muhe on aga TNT Racersi juures see, et mäng maksab umbes 10 eurot, mis on neetult vähe nii kvaliteetse ning ulatusliku toote kohta. Mängus on kokku üle 7 auto, 19 rada, 8 auto värvi ja 15 üleskorjatavat lisa. Kogu see kompott pakub üle neljakümne tunni mõnusat kihutamist. Arvatavasti võiks selle tundide arvu isegi mitmekordistada, kui kutsuda mängima ka sõbrad või pereliikmed.

TNT Racers on lõbus, värviline ja mõiste parimas tähenduses "lihtne" mäng, mille läbimiseks ei pea olema Markko Märtin või Michael Schumacher. Hästi läbimõeldud ülesehitus, soodne hind ja pikka mängulusti pakkuv sisu teevad TNT Racersist tõeliselt kaasahaarava automängu, mis sobib ilmselgelt üksi mängimiseks, kuid võib pakkuda kordades rohkem neile, kes tahavad mängida koos oma sõpradega.


Leia rohkem põnevat lugemist SPIKEFOX.EE leheküljelt!

1 kommentaari:

norman ütles ...

Väga tubli arvustus. Pea-asjalikult konsoolide austaja just local MP sortimendi tõttu võin öleda, et see on suur võit PS3-le eriti. Ei tea miks nii kaua läks , et Mashed/MicroMachines'ile korralik asemik leida PS2 aegadest.

 
Mängumaania © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions